Luty w klasie III b

W lutym w klasie III b….
…było baśniowo i kosmicznie. Na lekcjach dowiedzieliśmy się, jakie prawdy kryją baśnie, czytaliśmy baśnie H.Ch. Andersena, Ch. Perraulta oraz braci Grimm, następnie na zajęciach kreatywnych, postanowiliśmy przygotować przedstawienie na podstawie „Kopciuszka”.

Tematyka teatralna towarzyszyła nam cały tydzień. Zakaz wyjazdów do teatru nie przeszkodził nam w obejrzeniu spektaklu. Zorganizowaliśmy sobie widownię w naszej klasie i obejrzeliśmy online baśń „Królowa Śniegu” w wykonaniu Teatru Cieni. Natomiast na edukacji regionalnej słuchaliśmy baśni „Czerwony Kapturek” po śląsku (w przekładzie M. Szołtyska). Następnie wykonaliśmy pacynki na palce i w grupach doskonaliliśmy naszą gwarę, wcielając się w postaci z baśni.

W kolejnym tygodniu wybraliśmy się do zamku. Wirtualnie odbyliśmy wycieczkę Szlakiem Orlich Gniazd, zwiedziliśmy kilka zamków, przede wszystkim Muzeum Zamkowe w Pszczynie. Zainspirowani, zbudowaliśmy własny zamek z wykorzystaniem pudełek, kubeczków, sznurków, kolorowego papieru i wyobraźni. Poznaliśmy dawne instrumenty i również zrobiliśmy swoje. Wykonaliśmy herby rycerskie i odbyło się uroczyste pasowanie na rycerza.

W ramach zajęć kreatywnych i realizacji programu „Jak się uczyć, żeby się nauczyć”, wykonaliśmy projekt „Tajemnice kosmosu”. W czasie zajęć, z wykorzystaniem piosenek i filmików edukacyjnych z serii „Paxi”, zdobywaliśmy wiedzę na temat Układu Słonecznego. Dowiedzieliśmy się kim był i czym się zajmował Mikołaj Kopernik, a przeprowadzając doświadczenie przedstawiające zjawisko odrzutu, poznaliśmy, jak działa rakieta. Najważniejszą częścią projektu było wykonanie w grupach plakatu pt. „Tajemnice kosmosu”. Efektem naszej współpracy były ogromne lapbooki, w których umieściliśmy notatki, zdjęcia, rysunki, zagadki i łamigłówki o kosmosie.

Omawiając lekturę Grzegorza Kasdepki „Detektyw Pozytywka”, sami wcieliliśmy się w rolę detektywów i rozwiązywaliśmy łamigłówki i zagadki. Aby znaleźć ukryte w różnych miejscach szkoły zadania, należało złamać kod i udać się w wyznaczone miejsce. Powstały również albumy „Na tropie rozwiązania zagadek Detektywa Pozytywki”.

W lutym napisaliśmy list do naszych koleżanek i kolegów z Wałbrzycha. Obchodziliśmy Dzień Pizzy oraz Dzień Bezpiecznego Internetu. Skorzystaliśmy z pięknej pogody i wybraliśmy się na spacer po okolicy. [AG]

Współpracujemy
Wiedziałeś, o tym, że używasz starej wersji przeglądarki Internet Explorer? Zaktualizuj przeglądarkę teraz!