Uczniowie klas VI odwiedzili Kraków

W czwartek 24 listopada uczniowie klas szóstych wybrali się na zwiedzanie miasta Kraka. Choć pogoda nas nie rozpieszczała, bo Kraków przywitał nas chłodnym powietrzem i pierwszym śniegiem, humory dopisywały wszystkim. Czekał nas dzień pełen wrażeń i spotkanie z historią dawnej stolicy Polski. Spacer po Krakowie zaczęliśmy od wizyty u ziejącego ogniem Wawelskiego Smoka, potem powędrowaliśmy na dziedziniec Wawelskiego Zamku, gdzie nasza Pani przewodnik opowiadała o historii zamku i jego mieszkańcach. Następny przystanek to Kościół pod wezwaniem Bożego Ciała, gdzie mogliśmy zobaczyć wahadło Foucaulta, które jasno dowodzi, że nasza ziemia kręci się wokół własnej osi. W samo południe wysłuchaliśmy tradycyjnego hejnału z wieży Kościoła Mariackiego, a nawet pomachaliśmy hejnaliście. Potem nadszedł czas na zwiedzanie podziemi Rynku. Chwila odpoczynku w Mc'Donaldzie, a następnie warsztaty w żywym Muzeum Obwarzanka, gdzie dowiedzieliśmy się o tradycjach wypiekania obwarzanka i co najważniejsze, sami mogliśmy uformować i upiec swojego własny obwarzanek z wybraną posypką. Po emocjach kulinarnych spacer do autokaru, a w drodze zatrzymaliśmy się pod słynnym papieskim oknem na ulicy Franciszkańskiej. Nawet się nie obejrzeliśmy, a wycieczka dobiegła końca i musieliśmy wracać do domów. Drogę powrotną umilaliśmy sobie śpiewaniem piosenek i dobrą zabawą. Wszyscy byli zgodni, że wycieczka do Krakowa była udana!

[MBu, HK]

Współpracujemy
Wiedziałeś, o tym, że używasz starej wersji przeglądarki Internet Explorer? Zaktualizuj przeglądarkę teraz!