Klasa V na Szlaku Orlich Gniazd

W środę 8 czerwca nadszedł długo wyczekiwany przez klasę V dzień wyjazdu na klasową wycieczkę. Trzeba było wcześniej wstać, bo zbiórka już o 7.00, ale wszyscy w komplecie dotarli i wyruszyliśmy w kierunku Ojcowa. Droga nieco się dłużyła, ale adrenalina podróżna pozwoliła w dobrych humorach doczekać wysiadki na parkingu w Ojcowskim Parku Narodowym, skąd miarowym krokiem nadanym przez naszego przewodnika P. Z. Świergolik wyruszyliśmy pod Grotę Łokietka. Kto zgłodniał, mógł teraz się posilić i uzupełnić płyny, które wraz z kroplami potu zgubiliśmy po drodze.
Po zwiedzeniu groty i poznaniu jej ciekawej historii, przeszliśmy przez Bramę Krakowską pod źródełko miłości, a stamtąd z powrotem na parking, delektując się urokami Ojcowskiego Parku.

Fotorelacja:

Z Ojcowa ruszyliśmy do Ogrodzieńca, gdzie czekała nas moc interesujących, ale też wyczerpujacych przeżyć i atrakcji. Odwiedziliśmy Park Miniatur, gdzie znajdują się rekonkstrukcje 17 Zamków Jurajskich. Potem poznawaliśmy podstawowe prawa fizyki w Parku Doświadczeń. Kołyska Newtona, Kolorowy Krater czy Wirująca Kula to jedne z 35 urządzeń, które przeniosły nas do świata odkryć i eksperymentów. Po tej niezwykłej lekcji fizyki, kolejna dobra zabawa... zjazd torem saneczkowym, który dzięki wspaniałej pogodzie i scenerii zamku ogrodzienieckiego pozostanie na długo w pamięci. Dom Legend i Strachów to kolejna unikatowa atrakcja, która przeniosła nas w świat baśni i legend, z których słynie Jura Krakowsko - Częstochowska.

Będąc w Ogrodzieńcu koniecznie trzeba zwiedzieć ruiny tamtejszego zamku, wejść na jego dziedzince i baszty, poznawać jego historię i z wysoka podziwiać okolicę. To też było oczywiście i naszym udziałem.
Zmęczeni, lecz bogatsi w wiedę historyczną i krajoznawczą oraz pełni wrażeń, w późnych godzinach wieczornych szczęśliwie wróciliśmy do Studzienic.

Fotorelacja:

Relacje z wycieczki [HK]

Współpracujemy
Wiedziałeś, o tym, że używasz starej wersji przeglądarki Internet Explorer? Zaktualizuj przeglądarkę teraz!