KLASY I

TYDZIEŃ 15: 22.06. - 26.06.2020

Czwartek 25.06.2020
Temat dnia: Jak zachowywać się bezpiecznie podczas wakacji?
Zapraszamy do udziału w krótkim quizie “Jak zachowywać się bezpiecznie podczas wakacji?”. Wejdź w link i odpowiedz na pytania, zapisuj cyfry, które pojawią się na końcu każdego zadania, ułożą one szyfr do otwarcia sejfu. KLIKNIJ
Mamy dla was również listę ciekawych, wakacyjnych zadań, które możecie wykonać gdyby dopadła was nuda. Zobaczcie sami! 


Edukacja matematyczna
Treningu umysłowego ciąg dalszy, tym razem z kodowaniem i nasza nauka zdalna w tym roku szkolnym dobiega końca.
Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń s. 83 - 84
1. Ponumeruj kolejne obrazki tak, aby utworzyły historyjkę.
2. Narysuj na kratkach kształty według podanych instrukcji. Zacznij od zaznaczonych kropek.
3. Pokoloruj tabliczki zgodnie z instrukcjami.
4. Narysuj trasy myszki i szczurka zgodnie z podanymi instrukcjami.
Edukacja regionalna kl. 1B
Tajemnicza czerwcowa noc - posłuchajcie informacji czytanych przez nauczyciela na temat nocy świętojańskiej, która obchodzona była z 23 na 24 czerwca. Skąd pochodzi ta nazwa? Już wyjaśniamy - imieniny św. Jana obchodzone są właśnie 24 czerwca.
Posłuchajcie: KLIKNIJ
Możecie również samodzielnie przeczytać teksty oraz obejrzeć ilustracje. Pliki znajdują się na dysku: Tajemnicza czerwcowa noc, Wianki na wodzie.
Pamiętajcie, że woda i ogień to niebezpieczne żywioły, dlatego zawsze powinniście być pod opieką osób dorosłych, gdy się kąpiecie lub rozpalacie ognisko.

Wychowanie fizyczne kl.1 A i 1 B
Dzisiejszy wf znajdziesz w filmie na platformie youtube, a jego tematem jest MOBILNOŚĆ. Potrzebujesz kij od miotły bądź rurkę, trochę chęci i uśmiech :) Miłych ćwiczeń. KLIKNIJ

Środa: 24.06.2020
Temat dnia: Co nas czeka latem?

Ponieważ Wasze podręczniki są już w szkole, wprowadzeniem do dzisiejszego dnia będzie lekcja z platformą epodręczniki. Wejdź w link, następnie rozwiń zieloną chmurkę, kliknij ikonkę z lodem: Blok 33: “Żegnaj szkoło. Na wakacjach będzie wesoło”, następnie wybierz temat z obrazkiem jarzębiny, temat 163: “Wakacyjne rady” KLIKNIJ 

Czekają tam na Ciebie następujące zadania:
1. Julka ułożyła swój plan na wakacje, ale zdecydowanie jest on zły! Wykonaj kolejne zadania, aby powstrzymać ją przed jego wykonaniem! Dzięki zadaniom Ty także dowiesz się co zrobić, aby bezpiecznie spędzić wakacje.
2. Na drugiej kropce wysłuchaj wiersza.
3. Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej.
4. Na piątej kropce sprawdź, czy Julce udało się zmienić plan i czy teraz jest on bezpieczny.
Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń s. 72 - 73
1. Rozszyfruj wyrazy.
2. Zaznacz, co nas czeka podczas wakacji.
3. Obejrzyj obrazki i przeczytaj teksty. Jak myślisz, gdzie dzieci spędzą wakacje? Ułóż zdania i zapisz je w liniaturze. Pomoc znajdziesz w wycinance F.
Edukacja matematyczna
Jeszcze przed wakacjami potrenujemy swój umysł za pomocą szyfrów.
Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń s. 82:
1. Antek przedstawił w tabeli klucz do swojego szyfru. Odkoduj zaszyfrowane informacje.
2. Kluczem do szyfru Eli jest diagram, który przedstawiła na karteczce. Odkoduj zaszyfrowane słowa.
3. Kluczem Iwonki jest tabelka. Odkoduj jej słowa.

Zajęcia kreatywne kl. 1 B
Spróbuj opracować swój własny szyfr. Słowa do odkodowania niech będę związane z Twoim wakacyjnym marzeniem. Możesz wykorzystać te szyfry, które znajdują się w ćwiczeniach z matematyki na s. 82 lub opracować swój własny. Jesteśmy pewne, że to będzie świetna zabawa na wakacje.

Wychowanie fizyczne kl.1 A
Dziś poćwiczymy kozłowanie. Obejrzyj filmik, następnie wybierz kilka ćwiczeń i spróbuj je wykonać KLIKNIJ 

Wtorek 23.06.2020r.

Temat dnia: Świętujemy Dzień Taty.

Edukacja polonistyczna/plastyczna/muzyczna:
Kochani, dzisiaj swoje święto mają Wasi Tatusiowie.
Przypomnijcie sobie piosenkę dla Mamy oraz Taty: KLIKNIJ

Dzisiaj wykonamy laurkę dla Taty z okazji jego święta. Instrukcja jak ją wykonać znajduje się w linku poniżej, będziecie potrzebować: kolorową kartkę A4, pasek kolorowego papieru (w innym kolorze niż kartka), białą kartkę A4 (przeciętą na pół), klej, nożyczki, linijkę, sznurek lub wstążkę. Nie zapomnijcie wpisać do środka życzeń dla taty. Spróbuj ułożyć i zapisać własne, krótkie życzenia dla taty.KLIKNIJ

Edukacja matematyczna:
Wczoraj uczyliśmy się jak odczytywać godziny na zegarze wskazówkowym oraz wykonaliśmy zegary, które będą wam pomocne przy odczytywaniu godzin. Wykonajmy teraz zadania w zeszycie ćwiczeń na stronie 79.
Zad. 1 Która to może być godzina? Zapisz dwie możliwości.
Zad. 2 Dorysuj wskazówki zegarów.
Zad. 3 Narysuj na zegarach wskazówki zgodnie z podpisami.

Edukacja informatyczna kl. 1 A
Ustaw zegar tak, aby wskazywał odpowiednią godzinę. KLIKNIJ

Edukacja regionalna kl.1 A
Tajemnicza czerwcowa noc - posłuchajcie informacji czytanych przez nauczyciela na temat nocy świętojańskiej, która obchodzona była z 23 na 24 czerwca. Skąd pochodzi ta nazwa? Już wyjaśniamy - imieniny św. Jana obchodzone są właśnie 24 czerwca.
Posłuchajcie: KLIKNIJ
Możecie również samodzielnie przeczytać teksty oraz obejrzeć ilustracje. Pliki znajdują się na dysku: Tajemnicza czerwcowa noc, Wianki na wodzie.
Pamiętajcie, że woda i ogień to niebezpieczne żywioły, dlatego zawsze powinniście być pod opieką osób dorosłych, gdy się kąpiecie lub rozpalacie ognisko.

 Poniedziałek 22.06.2020

Blok tematyczny: Wkrótce wakacje.
Temat dnia: Co kryje letnia łąka? Zagadki kolorowych motylków.

Edukacja społeczno-przyrodnicza:
Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 66-67. Obejrzyj ilustracje. Dopasuj wyrazy z naklejek. Odszukaj na obrazku wymienione rośliny i zwierzęta i dokończ kolorowanie obrazka.

Edukacja polonistyczna:
Przeczytaj tekst W. Badalskiej “Cztery motylki” w zeszycie ćwiczeń na stronie 68. Wykonaj zadania do tekstu: Podkreśl w wierszu nazwy roślin i wpisz je pod obrazkami. Pokoloruj motylki. Napisz odpowiedzi na pytania oraz odszyfruj hasło (na stronie obok - s.69).

Edukacja matematyczna:
Dzisiaj będziemy uczyć się odczytywać godziny na zegarze wskazówkowym. Proponujemy wykonanie własnego zegara do nauki. Poniżej znajdziecie instrukcję jak wykonać taki zegar krok po kroku. Wydrukujcie szablon zegara (wytnijcie dokładnie oba koła oraz wskazówki) i przygotujcie potrzebne rzeczy: talerzyk papierowy, nożyczki, klej, pinezkę, kawałek korka lub coś co go zastąpi (np. zakrętka z butelki wypełniona plasteliną). Postępujcie wg instrukcji z linku. KLIKNIJ
Gdy wasze zegary są gotowe, obejrzyjcie film “Odczytujemy godziny na zegarze”, obejrzyj film do 4 minuty. Zadania w ćwiczeniach wykonamy na następnych zajęciach. KLIKNIJ

Edukacja informatyczna kl. 1 B
Ustaw zegar tak, aby wskazywał odpowiednią godzinę. KLIKNIJ

RELIGIA - CAŁY TYDZIEŃ

- Obejrzyj film o św. Franciszku KLIKNIJ
- Zastanów się, czego uczy nas postawa św. Franciszka.
- Obejrzyj film „Wakacje od Boga?” KLIKNIJ
- Odsłuchaj piosenkę „Wakacje cały rok” KLIKNIJ

JĘZYK ANGIELSKI - CAŁY TYDZIEŃ

Witam Was wszystkich:)
Wiem, że już nie możecie doczekać się wakacji więc zaproponuję Wam kilka nowych słówek związanych z wakacjami. Ale na początek jak zwykle piosenka i małe powtórzenie słówek, których uczyliśmy się w zeszłym tygodniu. KLIKNIJ
1. Otwórzcie ćwiczenia na str.67 :
a). posłuchaj piosenki:”Four great toys in the toy shop”(cztery świetne zabawki w sklepie z zabawkami) i wykonaj ćw.1 str.67 KLIKNIJ
b). wykonaj ćwiczenie 2 str.67
Dla chętnych: wykonajcie ćwiczenia 1,2 str.70
A teraz kilka „wakacyjnych” słówek :)
2. Posłuchaj i postaraj się zapamiętać: KLIKNIJ
3. Wykreślanka na wakacje: KLIKNIJ
Ponieważ rok szkolny dobiega końca a ostatnie miesiące były dla WAS wszystkich bardzo trudne chciałabym bardzo podziękować WAM I Waszym rodzicom za wytrwałość i ciężką pracę i jednocześnie życzyć Wszystkim zdrowych i udanych wakacji. Tą niezwykłą piosenkę dedykuję Wam i Waszym rodzicom mając nadzieję, że we wrześniu spotkamy się w szkole radośni, uśmiechnięci i wypoczęci. KLIKNIJ

Bye, Bye and see you soon:)

ZADANIA NA DNI - 15.06, 19.06

Piątek 19.06.2020
Temat dnia: Co robią dzieci na świecie? Nazwy kontynentów c.d.

Edukacja polonistyczna:
Dzisiejszy polski to “Wyprawa dookoła świata” z prezentacją. Czekają w niej na Ciebie ciekawe filmy o kontynentach i dzieciach świata, piosenki, karty pracy i zabawy. Nie musisz oglądać i rozwiązywać wszystkich zadań, wybierz kilka spośród nich. KLIKNIJ

 

Edukacja matematyczna:
Otwórz podręcznik na s. 112-114.
Na ilustracjach znajdują się zajęcia dziecka w ciągu doby.
1. Obejrzyj i opowiedz historyjkę obrazkową.
2. Odczytaj godziny na zegarach.
3. Przeczytaj napisy umieszczone pod historyjką. Dla każdej nazwy pory dnia wskaż rysunki, które do niej pasują.

 

Następnie przeczytaj wypowiedź pani Magdy ze s. 114 i wykonaj zadanie 4:
1. Jakie godziny pokazują zegary? Jakie godziny pokazują zegary? Ustal jaka to pora dnia wykorzystując określenia z ramki.

 

Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń s. 78
1. Która to może być godzina? Podkreśl właściwą odpowiedź. Umieść na obrazkach odpowiednie zegary z naklejek.
2. Zapisz odpowiednie godziny według opisu.
3. Przeczytaj tekst i uzupełnij ostatnie zdanie.

 

Wychowanie fizyczne kl.1 A i 1 B
Dzisiaj potrenujemy rzuty i pobawimy się w różne zabawy rzutne. Potrzebne wam będą małe piłeczki (np. z suchego basenu lub tenisowe), jeśli ich nie macie wykorzystajcie szyszki, kulki z gazet itp. Przyda się wam również miska lub hula-hop - będziecie rzucać do celu. Pamiętajcie o bezpiecznej zabawie. KLIKNIJ

 

Zajęcia rozwijające kreatywność kl. 1 A
Pocztówka z Europy. Wybierz jedną ze stolic Europy, którą poznaliśmy na zajęciach. Wyszukaj w internecie lub encyklopedii zdjęcia znanych zabytków, znajdujących się w tym mieście. Wykonaj pocztówkę - kartkę w formacie A5 (czyli wielkości zeszytu), a pocztówce narysuj lub wydrukuj, przyklej i pokoloruj obrazki kredkami, mazakami, pastelami ciekawy/zabytek/zabytki oraz nazwę stolicy i kraju. Na pocztówce może znaleźć się także flaga danego państwa.
Zdjęcie swojej pracy wyślij do swojej pani, stworzymy na blogach galerię waszych prac.

 

 

 

Poniedziałek 15.06.2020
Temat dnia: Co robią dzieci na świecie? Nazwy kontynentów
Edukacja polonistyczna:

Obejrzyj film edukacyjny pt. “Dzieci Świata”. KLIKNIJ
Na początek popracujemy z Elementarzem. Otwórz na s. 104 - 105. Przyglądając się mapie świata, spróbuj odpowiedzieć na pytania i wykonać następujące zadania:
1. Wymień nazwy wszystkich kontynentów i wskaż je na mapie. Spróbuj wymienić nazwy kontynentów w kolejności alfabetycznej.
2. Który kontynent sąsiaduje z Europą?
3. Wymień przykłady zwierząt występujących na poszczególnych kontynentach.
4. Kogo możesz spotkać podczas wędrówki po różnych kontynentach?
Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń s. 64-65
1. Uzupełnij mapę świata elementami z wycinanki.
2. Podkreśl w wierszu wyrazy oznaczające czynności.
3. Doklej nazwy kontynentów.
Zadanie do zeszytu. Narysuj dziecko, z wybranego przez siebie zakątka świata, z którym chciałbyś się zaprzyjaźnić.

Edukacja matematyczna:

Działania typu: 50-20..., 70-40…
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na s. 65 - 66.
Zad. 1 Część pieniędzy wrzucono do skarbonek. Ile złotych zostało? Zapisz działania według wzoru.
Zad. 2 Skreśl odpowiednią ilość kwadracików i wpisz wyniki odejmowania.
Zad. 3 Oblicz.
Zad. 4 Uzupełnij graf.
Zad. 5 Rozwiąż zadanie tekstowe.

Informatyka kl. 1 B

Zaprogramuj trasę hipopotama do źródła. Zwróć uwagę, że obrót w prawo lub lewo dotyczy odpowiedniej strony hipopotama. KLIKNIJ  

Wychowanie fizyczne kl. 1 B
Zapraszam na ćwiczenia z maskotkami. Przygotuj kilka maskotek - ok.5. KLIKNIJ

RELIGIA - 15.06

Obejrzyj film „Serce Pana Jezusa” KLIKNIJ Jeśli chcesz, możesz pomodlić się wspólnie z rodziną, odmawiając Litanię do Najświętszego Serca Pana Jezusa KLIKNIJ

JĘZYK ANGIELSKI

Zgodnie z obowiązującym planem lekcji w tym tygodniu spotykam sie tylko z kl.1a ale zadania może też oczywiście zrobić kl.1b, SERDECZNIE ZACHĘCAM:)
Witam Was wszystkich:)
Piosenka na początek:) KLIKNIJ
1. Pamiętacie na ostatnich lekcjach uczyliśmy się określać gdzie znajdują się różne przedmioty.
Np:
on the table-na stole
under the chair-pod stołkiem
in the bag-w torbie
Otwórzcie teraz ćwiczenia na str.66 i wykonajcie ćwiczenie 1 i 2
2. A teraz krótkie przypomnienie nazw materiałów. Pamiętacie:
Plastic- no pewnie to łatwe=plastik, plastikowe,
Metal=metalowe (zrobione z metalu),
Paper=papierowe,
Wood=drewniane
Otwórzcie ćwiczenia na str.69 i wykonajcie ćwiczenie 3 i 4
Dla chętnych ćwiczenia on line:
KLIKNIJ
KLIKNIJ
KLIKNIJ
KLIKNIJ
Bawcie się dobrze:)
No i na koniec jak zwykle piosenka:) KLIKNIJ

 

ZADANIA NA TYDZIEŃ 08.06 - 10.06

Środa 10.06.2020r.
Blok tematyczny: SĄSIEDZI BLISCY I DALECY.

Temat dnia: Unia Europejska - wspólnota państw. Wybrane stolice.
Edukacja polonistyczna:
Zapraszamy was do krótkiej podróży do Unii Europejskiej. Zobaczcie prezentację, przeczytajcie ciekawostki, posłuchajcie piosenek. Aby przejść do następnego slajdu kliknij gwiazdkę.
KLIKNIJ
Obejrzyj ilustracje - mapę w podręczniku na s. 100-101. Wykonaj ustnie zadania z podręcznika.
Edukacja muzyczna:
Dzisiaj nauczymy się polskiego tańca narodowego - krakowiaka. Włącz nagranie i powtarzaj kroki, aż się ich nauczysz.
KLIKNIJ

Do tańczenia bez podpowiedzi możesz wykorzystać taki podkład muzyczny:
KLIKNIJ
Edukacja matematyczna:
Działania typu 30+40=..., 50+20=... c.d.
Dzisiaj będziemy doskonalić umiejętność dodawania dziesiątkami.
Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 62-63. Wykonaj zadania.
Zad. 2 Pokoloruj kwadraciki wg wzoru. Wpisz wyniki dodawania.
Zad. 3 Ile tu złotych? Wpisz w kratkach odpowiednie liczby.
Zad. 4 Oblicz.
Zad. 5 Rozwiąż zadanie tekstowe.
Dla osób chętnych: możesz poćwiczyć dodawanie dziesiątek na platformie matzoo.pl
KLIKNIJ
Wychowanie fizyczne kl. 1 A
Zapraszam na ćwiczenia z maskotkami. Przygotuj kilka maskotek - ok.5.
KLIKNIJ 
Zajęcia kreatywne kl. 1 B
Pocztówka z Europy. Wybierz jedną ze stolic Europy, którą poznaliśmy na zajęciach. Wyszukaj w internecie lub encyklopedii zdjęcia znanych zabytków, znajdujących się w tym mieście. Wykonaj pocztówkę - kartkę w formacie A5 (czyli wielkości zeszytu), a pocztówce narysuj lub wydrukuj, przyklej i pokoloruj obrazki kredkami, mazakami, pastelami ciekawy/zabytek/zabytki oraz nazwę stolicy i kraju. Na pocztówce może znaleźć się także flaga danego państwa.
Zdjęcie swojej pracy wyślij do swojej pani, stworzymy na klasowych blogach galerię waszych prac.

Wtorek 09.06.2020r.
Blok tematyczny: SĄSIEDZI BLISCY I DALECY.

Temat dnia: Jaki powinien być sąsiad?

Edukacja polonistyczna:
Otwórz Elementarz na stronie 98.
Wysłuchaj wiersza “Paweł i Gaweł” KLIKNIJ
Spróbuj samodzielnie przeczytać wiersz.
A teraz odpowiedz na pytania do wiersza:
1. Kto mieszkał na górze a kto na dole?
2. Jakim sąsiadem był Gaweł, a jakim Paweł?
3. Jakich sąsiedzkich zasad nie przestrzegali obaj panowie?
4. Co powinni zrobić Paweł i Gaweł, by zmieniły się ich wzajemne, sąsiedzkie relacje?
Wykonaj zadanie 1 na stronie 60 w zeszycie ćwiczeń. Przeczytaj zdania, podkreśl imiona kolorem zielonym, a nazwiska - czerwonym.
Zapraszamy do zabawy muzyczno-ruchowej - witające się rączki, posłuchajcie i naśladujcie ruchy swoimi rękami. KLIKNIJ

Edukacja matematyczna:

Działania typu 30+40=..., 50+20=...
Otwórz podręcznik na stronie 106. Przygotuj także zeszyt z matematyki. Wykonaj zadania:
1. (ustnie) Policz, ile kwadracików pokolorowano jednym kolorem, a ile drugim. Ile jest razem pokolorowanych kwadracików? Przeczytaj działania pod rysunkami, zastępując znaki zapytania odpowiednimi liczbami.
2. (pisemnie w zeszycie) Ile tu złotych? Zapisz działania w zeszycie z matematyki.
Wpisz w zeszycie: 9 czerwca 2020 r., podręcznik, s. 106. A teraz zapisz działania.
3. (ustnie) Podaj wyniki działań.
W zeszycie ćwiczeń na s. 62 wykonaj zadanie 1 - połącz gąsienice z odpowiednimi jabłkami.

 Informatyka kl. 1 A

Ułóż puzzle z mapą Europy. KLIKNIJ
Czy potrafisz nazwać niektóre kraje na mapie? Jeśli tak to wspaniale, jeśli jeszcze nie, nie martw się, będziemy się o nich uczyć na kolejnych lekcjach.

 Edukacja regionalna kl. 1 A

Dzisiaj zapraszam was do wysłuchania i przeczytania informacji dotyczących tradycji związanych ze świętem Bożego Ciała, które będziemy obchodzić w najbliższy czwartek.
Posłuchaj nagrania, obejrzyj ilustrację, możesz samodzielnie spróbować przeczytać tekst. KLIKNIJ
Odpowiedz ustnie na pytania:
1. Jak nazywa się uroczysty przemarsz ulicami miasta/wsi w dniu Bożego Ciała?
2. Ile jest ołtarzy przygotowywanych przez wiernych? Dlaczego jest ich tyle?
3. Co ludzie zabierają ze sobą do domu po procesji?
4. Czy widziałeś lub brałeś udział kiedyś w takiej procesji?
Tekst oraz ilustracja pochodzą z publikacji “Czas pracy i świętowania w śląskich tradycjach ludowych cz. 3”. Centrum Edukacji Regionalnej.

  

Poniedziałek 07.06.2020r.
Blok tematyczny: SĄSIEDZI BLISCY I DALECY.

Temat dnia: Sąsiad ze szkolnej ławki. Sąsiedzi Polski.
Edukacja polonistyczna:
Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 58-59. Na ilustracji znajduje się plan klasy.
• Przeczytaj imiona dzieci.
• Imiona dziewczynek podkreśl żółtym kolorem, a imiona chłopców niebieskim.
• Policz ile jest dziewczynek, a ilu chłopców w tej klasie.
• Wykonaj zadanie 1 na stronie 59. Na planie można odczytać kto z kim siedzi w ławce. Wklej wizerunki naszych bohaterów (z naklejek) na ich ławkach i uzupełnij zadania.
Edukacja matematyczna:
Liczby od 1 do 100. Proste dodawanie i odejmowanie. Działania typu: 27 – 5 = …, 38 – 3 = … oraz 40 – 7 = …
Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 61. Wykonaj zadania:
Zad.4 Wpisz w okienkach odpowiednie liczby.
Zad.5 Rozwiąż zadanie tekstowe.
Zad. 6 Uzupełnij tabelki.

Edukacja społeczno-przyrodnicza:

Na początek obejrzyj krótki film edukacyjny o sąsiadach Polski. KLIKNIJ

Otwórz Elementarz na stronach 94-95. Odpowiedz na pytania u dołu strony:
1. Przeczytaj nazwy państw i umieszczone obok flag. Wskaż na mapie państwa sąsiadujące z Polską i ustal jak się nazywają.
2. Które z państw sąsiadujących z Polską ma na fladze zarówno kolor biały, jak i czerwony?
3. W którym kraju sąsiadującym z Polską już byłeś?
4. Jakimi językami posługują się nasi sąsiedzi?
5. Który z języków jest podobny do polskiego? (odp.: czeski, słowacki, ukraiński, białoruski, rosyjski - należą do języków słowiańskich)

Informatyka kl. 1 B
Ułóż puzzle z mapą Europy. KLIKNIJ
Czy potrafisz nazwać niektóre kraje na mapie? Jeśli tak to wspaniale, jeśli jeszcze nie, nie martw się, będziemy się o nich uczyć na kolejnych lekcjach.

 JĘZYK ANGIELSKI - CAŁY TYDZIEN

Hello everyone:)
1. Piosenka na dobry początek: KLIKNIJ
2. Temat naszej lekcji to :”materials” czyli dowiemy się jak nazywają sie różne rodzaje materiałów, z których są zrobione rzeczy wokół nas.
3. Otwórzcie podręcznik str. 66 , posłuchajcie oraz wskażcie paluszkiem rzeczy o których jest mowa. KLIKNIJ
4. Nauczcie sie kilku nowych słówek;
Wood-drewno,
Plastic-plastyk
Metal-metal
Paper-papier
Posłuchajcie jeszcze raz nagrania i powtórzcie nowe słowa.
5. Posłuchajcie ćw.2 str.66 o tym jak Pong szuka nowego domu. KLIKNIJ
W historyjce usłyszeliście kilka razy zdanie:
It is made of ....-to jest zrobione z ....
Np.It is made of wood. To jest zrobione z drewna.
It is made of plastic. To jest zrobione z plastiku.
Poszukajcie 5 rzeczy, które są blisko WAS i powiedzcie z czego są zrobione.
6. Wykonajcie ćw. 2 ze str.67 –weźcie kredkę z zakręćcie nią. W zależności na jakim polu się zatrzyma powiedzcie co jest zrobione z jakiego materiału. Następnie posłuchajcie zdań i wskażcie rysunek o którym mowa. KLIKNIJ

7. Posłuchajcie piosenki: ”Materials are fantastic”. KLIKNIJ
8. W ćwiczeniach zróbcie ćw.1,2 str.64 oraz ćw.1,2 str.65
9. Sprawdź sie jak dobrze pamiętasz nowe słowa.
KLIKNIJ
KLIKNIJ
KLIKNIJ
życzę owocnej nauki z udanej zabawy:)
10. Czas na piosenkę: KLIKNIJ
BYE, BYE SEE YOU NEXT TIME:)

RELIGIA - CAŁY TYDZIEŃ

- Obejrzyj film „Ewangelia dla dzieci, Uroczystość Trójcy Przenajświętszej, rok C” KLIKNIJ
- Odsłuchaj piosenkę „Chwała Bogu Ojcu - schola Duszki (22.05.2016 - Uroczystość Najświętszej Trójcy)” KLIKNIJ

- Obejrzyj film „Boże Ciało dlaczego WIELKIE PRZYGOTOWANIA JAŚ” KLIKNIJ
- Pobierz i wykonaj ćwiczenia KLIKNIJ

ZADANIA NA TYDZIEŃ 01.06 - 05.06

Piątek 5.06.2020
Temat dnia: Obce litery Q, q, V, v, X, x - goście w języku polskim.

Edukacja polonistyczna:

Otwórz Elementarz na stronach 92-93.
Posłuchaj uważnie nagrania z linku, a dowiesz się, co należy zrobić. KLIKNIJ

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na stronie 56-57.
1. Zamaluj litery wg wzoru. Na stronie 56 - napisz po śladzie, a następnie samodzielnie litery. Popatrz na strzałkę, która wskazuje kierunek pisania.
2. Przepisz wyrazy do liniatury. Gdy skończysz, podkreśl zieloną kredką literę, którą udało ci się najładniej zapisać (wybierz jedną spośród każdej z wzoru).
3. Przepisz podane wyrazy i zwroty. Znajdź te wyrazy na obrazku obok.
Dla osób chętnych: wykonaj zadania 1 i 3 w podręczniku s. 92-93.

Edukacja matematyczna
Doskonalimy umiejętność odejmowania.
Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 60. Wykonaj zadania:
1. Skreśl odpowiednią ilość kwadracików i uzupełnij wyniki działań.
2. Skreśl odpowiednią ilość kwadracików i uzupełnij wyniki działań.
3. Oblicz.
A teraz zapraszam chętne osoby do wykonania kilku działań na platformie matzoo.pl - zdobądź 2 ananasy (1 ananas za 10 poprawnych odpowiedzi).
KLIKNIJ

 Wychowanie fizyczne kl. 1 A i B

Pamiętacie nasz wf “Abecadło gimnastyczne” z początku kształcenia na odległość? Dziś jest wspaniała okazja, aby go sobie przypomnieć. KLIKNIJ

Zajęcia kreatywne kl. 1A

Dziś także możecie zagrać w gry online, które nawiązują do naszej tematyki zajęć.
1. Ułóż z liter wyrazy znajdujące się na obrazku. Na stronie buliba.pl musisz zezwolić na używanie wtyczki Adobe Flash Player.

 KLIKNIJ

Czwartek 4.06.2020 r.
Temat: Zabawy z alfabetem

Edukacja polonistyczna
Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń s. 54- 55
1. Przepisz podane wyrazy w kolejności alfabetycznej
2. Jakie zwierzęta ukryły się na rysunku? Napisz przy każdym pierwszą literę jego nazwy. Napisz nazwy zwierząt w kolejności alfabetycznej.
3. Wpisz litery: ą, ę, ś, ć, ź, ż, ó, ń w odpowiednich kółeczkach.
4. Wklej wyrazy z wycinanki, zachowując kolejność alfabetyczną.
5. Przyjrzyj się wyrazom w pierwszej pętli. Wszystkie zaczynają się na h. Jak myślisz jak można uporządkować je alfabetycznie? W takich przypadkach, gdy pierwsza litera jest taka sama, to o kolejności decyduje druga litera. Jeżeli druga jest taka sama, to decyduje trzecia litera itd. Zapamiętaj tą zasadę.
6. Zapisz nazwy zwierząt w kolejności alfabetycznej. Wszystkie rozpoczynają się literą k, dlatego pamiętaj o zasadzie z poprzedniego ćwiczenia.

Edukacja matematyczna

Otwórz podręcznik na s. 105:

1. Ile było kolorowych kwadracików? Ile kwadracików skreślono? Ile kwadracików pozostało nieskreślonych? Przeczytaj działania pod rysunkami, zastępując znaki zapytania odpowiednimi liczbami.
2. Podaj wyniki działań.
3. Obejrzyj historyjkę obrazkową. Opowiedz ją. Ułóż zadanie na podstawie tej historyjki np. Papuga Sylaba miała 70 gr. Zgubiła 7 gr. Ile groszy jej zostało?
Zapisz treść wymyślonego przez siebie zadania do zeszytu. Ułóż działanie i pamiętaj o odpowiedzi.
4. Jakie liczby kryją się pod kleksami?
Edukacja regionalna kl. 1 B
Posłuchaj nagrania wiersza “Abecadło” po śląsku. Poniżej znajduje się tekst, po wysłuchaniu możesz spróbować sam przeczytać wiersz. Zerknij do słowniczka na końcu tekstu, by przeczytać słowa, których mogłeś nie zrozumieć. Wybierz 3 słówka, których nie znałeś i spróbuj je zapamiętać. Nagranie oraz tekst znajdują się na dysku z linku. KLIKNIJ

Wychowanie fizyczne kl. 1 A i B
Narysuj kredą lub patyczkiem na ziemi literę R o wysokości ok. 1m. Jeżeli pogoda nie pozwoli ułóż literę z sznurka. Następnie:
1. Przejdź po literze tiptopami.
2. Skacz na jednej nodze. Najpierw na prawej potem na lewej nodze.
3. Skacz jak zajączek.
Narysuj literę O:
1. Rzucaj kamyczkami lub wybranym przedmiotem do litery O, tak jak do obręczy. Stopniowo zwiększaj odległość.
2. Skacz obónóż do środka litery. Tak jak w zadaniu 1, stopniowo zwiększaj odległość.

Środa 3.06.2020 r.

Temat dnia: Kiedy jest potrzebny alfabet? Kolejność alfabetyczna wyrazów

Edukacja polonistyczna:

Posłuchaj opowiadania czytanego przez nauczyciela “Dziękujemy”. Tekst znajdziesz w swoim Elementarzu na s. 90 - 91. Następnie odpowiedz na pytania do tekstu: KLIKNIJ
1. Na co narzekały dziewczynki?
2. Kogo spotkały Kasia i Basia?
3. Jak pan Słówko zachęcił dziewczynki do nauki alfabetu?
4. W jakich sytuacjach potrzebna jest znajomość alfabetu?
Ćwiczenia z alfabetem, Elementarz s. 91
1. Przeczytaj wyrazy zapisane na niebiesko. Wyobraź sobie, że chcemy wrzucić te wyrazy do szufladek, aby uporządkować je alfabetycznie. Wskaż szuflady (są narysowane z boku strony), do których powinny trafić.
2. Jakie inne wyrazy mogłyby trafić do poszczególnych szufladek?
3. Przepisz podane wyrazy do zeszytu w kolejności alfabetycznej. Uważaj na poprawną pisownię!
4. Prześlij zdjęcie zadania z zeszytu na ocenę do swojej pani:
Pani Klaudia: kcofala@zspstudzienice.pl
Pani Ula: uszafron@zspstudzienice.pl

Edukacja matematyczna
Rozwiąż zadania z zeszytu ćwiczeń s. 59
1. Wykonaj obliczenia.
2. Rozwiąż zadanie tekstowe.
3. Wpisz w okienka właściwe liczby.
4. Uzupełnij tabelkę. Zwiększ liczby kolejno o 5, o 7, o 4. Uważaj przy ostatniej tabelce.

Wychowanie fizyczne kl. 1A
Rozpocznijcie od krótkiej rozgrzewki wg własnego pomysłu. Następnie zapraszam was do zabawy przy muzyce. Naśladujcie ruchy osób prowadzących. KLIKNIJ

Zajęcia kreatywne kl. 1B

Dziś także możecie zagrać w gry online, które nawiązują do naszej tematyki zajęć.
1. Ułóż z liter wyrazy znajdujące się na obrazku. Na stronie buliba.pl musisz zezwolić na używanie wtyczki Adobe Flash Player. KLIKNIJ 

 Wtorek 02.06.2020r.

Temat dnia: Poznajemy alfabet. Zabawy z alfabetem c.d.

Dziś wykonamy kilka ćwiczeń z alfabetem. Na początek przygotujcie pasek z alfabetyczną kolejnością liter, który wykonaliście w piątek - będzie pomocny przy wykonywaniu dzisiejszych zadań.

Edukacja polonistyczna

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń s. 51 - 52
1. Połącz kropki zgodnie z kolejnością liter w alfabecie. Co otrzymałeś?
2. Wyrazy z naklejek umieść zgodnie z kolejnością alfabetyczną.
3. Doklej brakujące litery i obrazki tak, aby na każdej wstążce (żółtej, różowej i niebieskiej) litery były ułożone w kolejności alfabetycznej.
4. Wpisz brakujące litery.
5. W każdej pętli podkreśl literę, która w alfabecie występuje wcześniej.
6. Podane litery zapisz w kolejności alfabetycznej.
7. Zaznacz pierwsze litery w wyrazach. Ustal ich kolejność i wpisz pod wyrazami odpowiednie numery od 1 do 3.
Pozostałe litery z ćw. 3 s. 53 utworzyły nazwę zwierzęcia perkoz. Jeżeli jesteś ciekawy jak on wygląda kliknij w link. KLIKNIJ

Edukacja matematyczna
Otwórz podręcznik na s. 104
1. Policz, ile kwadracików pokolorowano jednym kolorem, a ile drugim. Ile jest razem kolorowych kwadracików Przeczytaj działania pod rysunkami, zastępując znaki zapytania odpowiednimi liczbami.
2. Podaj wyniki działań.
3. Jakie liczby kryją się pod kleksami
Następnie poćwicz wykonywanie zadań w zeszycie ćwiczeń s. 58.

Edukacja plastyczna

Na jaką literę rozpoczyna się Twoje imię?
Na kartce A4 zapisz tę literę (możesz też wydrukować odpowiedni szablon) i ozdób najpiękniej jak potrafisz. Wykorzystaj w swojej pracy dowolne materiały: farby, plastelinę, gazety, skrawki materiałów itp.
Możesz też pierwszą literę swojego imienia ułożyć z kamyczków, patyków i innych materiałów przyrodniczych lub wykorzystać przedmioty domowe. Wykonanie tego zadania pozostawiamy waszej kreatywności.
Zdjęcia pracy plastycznej prześlij do swojej Pani:
Pani Klaudia: kcofala@zspstudzienice.pl
Pani Ula: uszafron@zspstudzienice.pl

Edukacja regionalna kl. 1 A

Posłuchaj nagrania wiersza “Abecadło” po śląsku. Poniżej znajduje się tekst, po wysłuchaniu możesz spróbować sam przeczytać wiersz. Zerknij do słowniczka na końcu tekstu, by przeczytać słowa, których mogłeś nie zrozumieć. Wybierz 3 słówka, których nie znałeś i spróbuj je zapamiętać. Nagranie oraz tekst znajdują się na dysku z linku. KLIKNIJ

Informatyka kl.1 A

Poznaliśmy już wszystkie litery alfabetu, teraz zadanie dla was. Otwórzcie kartę pracy z załącznika. Dzisiaj zobaczycie, że można kodować na różne sposoby, jednym z nich jest układanie wyrazów z liter. Na obrazku kryje się wiele liter. Waszym zadaniem jest ułożenie minimum 5 wyrazów z liter, które odnajdziecie. Zapiszcie je w waszych zeszytach z języka polskiego. Napiszcie nagłówek: Informatyka, 2 czerwca 2020 r. 

 

 www.freepik.com Designed by pikisuperstar

Poniedziałek 01.06.2020r.
Temat dnia: Świętujemy Dzień Dziecka.

Obejrzyjcie animację z linku poniżej, a dowiecie się co dzisiaj będziecie robić! KLIKNIJ

Nasze propozycje:
• Wyjdź na spacer (oczywiście pod opieką osoby dorosłej)
• Wyjdź na podwórko - rozejrzyj się wokół, podziwiaj przyrodę
• Wykonaj ćwiczenia ruchowe, które sprawią ci przyjemność - zagraj w piłkę, pohuśtaj się na huśtawce, pobaw w piaskownicy itp.
• Zagraj w gry planszowe lub inne, które lubisz
• Spędź miło czas z rodzicami i rodzeństwem
• Przez co najmniej 15 minut poczytaj dowolną książkę, przenieś się z jej bohaterami w inne miejsce :)

Życzymy udanego świętowania wszystkim dzieciom !!
Pani Klaudia oraz Pani Ula

RELIGIA - CAŁY TYDZIEŃ

- Obejrzyj filmy:

„1 czerwca – Dzień Dziecka. Pozdrowienia z okazji Dnia Dziecka” KLIKNIJ

„Życzenia z okazji Dnia Dziecka” KLIKNIJ

- Wejdź na stronę KLIKNIJ i wybierz przynajmniej jedno polecenie do wykonania. Dowiesz się, o czym mówi do nas Jezus Zmartwychwstały.

- Odsłuchaj piosenki „Konrad Kobos - Gdy idziemy poprzez świat” KLIKNIJ oraz „Małe TGD - Góry do góry” KLIKNIJ

- Zastanów się i odpowiedz: W jaki sposób możesz okazać swoją wiarę z Pana Boga?

JĘZYK ANGIELSKI - CAŁY TYDZIEŃ

Witam wszystkich i oczywiście dołączam sie do życzeń z okazji DNIA DZIECKA:)

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO DLA WAS MOI MILI W TYM SZCZEGÓLNYM DNIU!!

Ale oczywiście nie zapomnijcie o angielskim w tym tygodniu:)

Topic: The missing skateboard? (zaginiona deskorolka)
1. Powtórzmy nazwy zabawek, których uczyliśmy sie z ubiegłym tygodniu.
Posłuchaj nazw zabawek (podręcznik str.62 ćw. 2 a potem samodzielnie nazwij zabawki na obrazkach ćw.3 str.61 KLIKNIJ
2. Posłuchaj historii co tym razem przydarzyło się Tygryskowi. KLIKNIJ
3. Jaki jest morał tej historyjki? TAK TAK ! Zawsze ubieraj kask jak jeździsz na rowerze albo na deskorolce!! Ochroni Twoją głowę na wypadek jeśli byś sie wywrócił.
4. A teraz otwórz ćwiczenia na str.61
Najpierw podpisz obrazki a następnie posłuchaj historyjki jeszcze raz i ponumeruj zabawki w takiej kolejności w jakiej jest w nagraniu.  KLIKNIJ
5. Otwórz podręcznik na str.64 i popatrz na ćw.1 gdzie mogą się znajdować poszczególne zabawki.
Where is the bike? The bike is in the cupboard. Rower jest w szafce.
in-odpowiada polskiemu „w”
Where is the doll? The doll is on the shelf. Lalka jest na półce.
On- odpowiada polskiemu „na”
Where is the kite? It’s under the table. Latawiec jest pod stołem.
Under- odpowiada polskiemu „pod”
Where is the board game? It’s under the chair. Jest pod stołem.
6. W ćwiczeniach zrób ćwiczenie 1,2 str.62 oraz ćw.1,2 str.63
7. Kiedy używamy : in, on, under możesz też poćwiczyć on-line:
KLIKNIJ
KLIKNIJ

Zadanie dla chętnych na plusika:
W ćwiczeniach ćw.1, 2 str.68 (przesłać na pocztę mb052472@gmail.com)
Życzę miłej i owocnej nauki:)
Piosenka na pożegnanie: KLIKNIJ 

 

ZADANIA NA TYDZIEŃ 25.05 - 29.05

Piątek 29.06.2020
Temat dnia: Poznajemy alfabet. Zabawy z alfabetem.

Edukacja polonistyczna:
Otwórz Elementarz na stronie 88-89.
1. Przeczytaj rymowankę ze strony 89. Policz, ile występuje w niej liter?
2. Wskaż na obrazku kolejne litery wymienione w rymowance, zapamiętaj ich kolejność.
3. W alfabecie podstawowym, którego dotyczy rymowanka, brakuje 8 liter. Których liter brakuje, wskaż ich miejsce w alfabecie rozszerzonym, który przedstawiono u dołu strony.

A teraz posłuchaj jak poprawnie wymówić litery alfabetu: KLIKNIJ

Zadanie w ćwiczeniach s. 50 - Pokoloruj litery na rysunku. Wypisz kolejne małe litery alfabetu.

Z wycinanki D wytnij paski z literami alfabetu, sklej je, tak aby powstał długi pasek z literami alfabetu. Na jaką literę zaczyna się Twoje imię? Na jaką literę zaczynają sie imiona twoich rodziców oraz rodzeństwa (członków bliskiej rodziny)? Znajdź te litery.

Edukacja matematyczna:
Wykonaj działania na platformie matzoo.pl KLIKNIJ
Wykonaj 3 zadania tekstowe (w zakresie 20) z platformy matzoo.pl KLIKNIJ

Wychowanie fizyczne kl. 1A i 1B
Dzisiaj wykonamy ćwiczenia, które usprawnią waszą równowagę, skoczność oraz koordynację. Do wykonania tego ćwiczenia będziecie potrzebować linii - może to być taśma papierowa (Nie zwykła taśma klejąca, żeby nie zniszczyć podłogi, zapytajcie rodziców przed rozpoczęciem ćwiczeń), sznurek rozłożony na podłodze lub skakanka. KLIKNIJ

Zajęcia kreatywne kl. 1 A
Dzisiejsze zajęcia kreatywnie odbędą się dla odmiany online. Wejdź w link poniżej i zabaw się w muzyka. Stronę grydladzieci.edu.pl już poznaliśmy na zajęciach kreatywnych. W grze pianista, naciskaj za pomocą myszki odpowiednie klawisze. Masz do wyboru trzy znane utwory. Miłego muzykowania. KLIKNIJ

W razie kłopotów wchodzimy na stronę grydladzieci.edu.pl -> artystyczna kraina -> gry muzyczne -> pianista -> start.

Czwartek 28.05.2020
Temat dnia: Czytamy zdania. Kropki, przecinki i inne znaki w zdaniach c.d.

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza:
Obejrzyj fragment filmu “Nela mała reporterka” od 2:40 - 14:20 KLIKNIJ
Nela w bardzo ciekawy sposób opowie Ci o wielorybach.
Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń s. 49:
1. Obejrzyj fotografię i przeczytaj informacje o płetwalu. Na podstawie przeczytanych informacji, zaproponuj, jak dokończyć zdanie.
2. Po czym można poznać, że w tym tekście brakuje kropek? Wpisz brakujące kropki.
3. Przeczytaj wszystkie zdania. Jakich znaków brakuje na końcu tych zdań? Wpisz brakujące znaki.

Edukacja matematyczna
Otwórz podręcznik na s. 103
1. Monety z portfela zostały wrzucone do skarbonki. W portfelu zostały same banknoty. Ile złotych zostało w portfelu? Przeczytaj działania obok rysunków, zastępując znaki zapytania liczbami.
2. Podaj wyniki działań.
3. Jakie liczby kryją się pod kleksami?
Następnie wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń s. 57
1. Zadanie wykonaj tak samo jak zrobiłeś to z podręcznikiem.
2. Wpisz w okienka właściwe liczby.
3. Zgadnij jakie liczby należy wpisać w okienkach.
Zrób zdjęcie zadań z matematyki s. 56 -57 i prześlij na ocenę do swojej Pani:
Pani Klaudia: kcofala@zspstudzienice.pl
Pani Ula uszafron@zspstudzienice.pl

Edukacja regionalna kl. 1B
Dzisiejszym tematem naszych zajęć będzie: W gospodarstwie domowym. Przeniesiemy się w czasie i zobaczymy jak wyglądały domy w przeszłości.
Otwórz załączniki z dysku, posłuchaj tekstów czytanych przez nauczyciela (Podróż w czasie oraz Byfyj po śląsku). Przyjrzyj się ilustracjom. Czy widziałeś gdzieś taki mebel?
KLIKNIJ
Gdy będzie taka możliwość z pewnością zobaczymy kącik regionalny w naszej szkole, który znajduje się na balkonie przy sali gimnastycznej. Tam właśnie znajduje się taki kredens. A może widziałeś go kiedyś u swojej babci lub prababci?
Czy wiesz co oznacza zdanie: „W antryju na bifyju stoji szolka tyju”? Zapytaj swoich rodziców lub dziadków.
Zadanie na ocenę: Narysuj własny byfyj (kredens), co się w nim będzie znajdowało? Narysuj go na kartce A4, użyj kredek lub flamastrów. Pamiętaj aby praca miała tło. Swoją pracę prześlij do swojej pani.
Pani Ula: uszafron@zspstudzienice.pl

Wychowanie fizyczne kl. 1A i 1B
Wiemy jak ciężko pracujecie, dlatego dziś pobawcie się z Ciocią Tunią do piosenki “Sposób na nudę”! Naśladując jej kroki, nauczycie się nowego tańca. Bawcie się dobrze :)
KLIKNIJ

Środa 27.05.2020 r.
Temat dnia: Czytamy zdania. Kropki, przecinki i inne znaki w zdaniach c.d.

Edukacja polonistyczna:
Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń s. 48
1. Podziel ciąg liter na wyrazy i napisz zdania.
2. Ustal kolejność wyrazów w zdaniu. Napisz je. Pamiętaj, aby pierwszy wyraz napisać wielką literą.

Otwórz podręcznik na s. 120-121
1. Przeczytaj wyrazy znajdujące się pod obrazkami. Poszukaj nazw zwierząt, które mają w pisowni u (papuga, puma, kogut, borsuk) oraz te które mają w pisowni ó (mrówka, wiewiórka).
2. Uzupełnij swój słowniczek ortograficzny. Wybierz po trzy wyrazy z “u” i “ó” i stwórz dla nich ortografy (rysunek i podpis). Jeżeli nie masz swojego słowniczka w domu, poniżej możesz wydrukować stronę z liniaturą. 

Edukacja matematyczna:
Otwórz podręcznik na s. 102
1. Ustal, ile pieniędzy jest w banknotach, a ile w monetach. Przeczytaj działania pod rysunkami, zastępując znaki zapytania odpowiednimi liczbami.
2. Podaj wyniki działań.
3. Rozwiąż w zeszycie zadanie tekstowe. Pamiętaj o zapisaniu odpowiedzi.

Następnie, wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń s. 56
1. Ustal ile pieniędzy jest na każdym obrazku. Uzupełnij podpisy i zapisz działania.
2. Wpisz w okienkach właściwe liczby.

Wychowanie fizyczne kl. 1 A
Dziś zobacz jak poprawnie wykonać rozgrzewkę. KLIKNIJ

Zajęcia kreatywne kl. 1 B
Dzisiejsze zajęcia kreatywnie odbędą się dla odmiany online. Wejdź w link poniżej i zabaw się w muzyka. Stronę grydladzieci.edu.pl już poznaliśmy na zajęciach kreatywnych. W grze pianista, naciskaj za pomocą myszki odpowiednie klawisze. Masz do wyboru trzy, znane utwory. Miłego muzykowania KLIKNIJ

W razie kłopotów wchodzimy na stronę grydladzieci.edu.pl -> artystyczna kraina -> gry muzyczne -> pianista -> start.

 

Wtorek 26.05.2020r.
Temat dnia: Świętujemy Dzień Mamy.

Edukacja polonistyczna:
Zapraszamy do nauki i wspólnego śpiewania piosenki dla Mamy oraz Taty. KLIKNIJ Tekst znajduje się poniżej. 



Prosimy, żeby to zadanie dzieci wykonały z tatą lub ze starszym rodzeństwem (jeśli potrzebują pomocy w wykonaniu zadania), mamy mają wolne, nie zaglądają ;-) !!
Wykonanie zadania w karcie pracy (jeśli nie możesz jej wydrukować, sam narysuj i przepisz zdania na kartce A4). Dokończ zdania w karcie pracy, w ramkach narysuj ilustracje, wpisz imię swojej mamy. Gdy skończysz wręcz swoją pracę mamie, z pewnością się ucieszy. KLIKNIJ

Edukacja matematyczna:
Proste obliczenia pieniężne c.d.
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń s. 55, zadania wykonaj na podstawie ilustracji ze strony 54, do wykonania obliczeń możesz użyć wyciętych banknotów i monet, które ułatwią ci liczenie:
Zad.1 Oblicz koszt zakupów.
Zad.2 Przyjrzyj się tabelce. Podanymi banknotami płacono za zakupy. Ustal, jaką wypłacono resztę. Wklej odpowiednie monety lub banknoty (naklejki).

Informatyka kl. 1A
Dziś informatyka offline. W załączniku karta praca oparta o kodowanie. Rozwiązując ćwiczenie poznasz różne sposoby świętowania Dnia Mamy. 


Edukacja regionalna kl.1 A
Dzisiejszym tematem naszych zajęć będzie: W gospodarstwie domowym. Przeniesiemy się w czasie i zobaczymy jak wyglądały domy w przeszłości.
Otwórz załączniki z dysku, posłuchaj tekstów czytanych przez nauczyciela (Podróż w czasie oraz Byfyj po śląsku). Przyjrzyj się ilustracjom. Czy widziałeś gdzieś taki mebel?
KLIKNIJ 
Gdy będzie taka możliwość z pewnością zobaczymy kącik regionalny w naszej szkole, który znajduje się na balkonie przy sali gimnastycznej. Tam właśnie znajduje się taki kredens. A może widziałeś go kiedyś u swojej babci lub prababci?
Czy wiesz co oznacza zdanie: „W antryju na bifyju stoji szolka tyju”? Zapytaj swoich rodziców lub dziadków.
Zadanie na ocenę: Narysuj własny byfyj (kredens), co się w nim będzie znajdowało? Narysuj go na kartce A4, użyj kredek lub flamastrów. Pamiętaj aby praca miała tło. Swoją pracę prześlij do swojej pani do 29 maja.
Pani Ula: uszafron@zspstudzienice.pl
Pani Klaudia: kcofala@zspstudzienice.pl

 Poniedziałek 25.05.2020 r.

Temat dnia: Czytamy zdania. Kropki, przecinki i inne znaki w zdaniach.

Edukacja polonistyczna:
Obejrzyj fragment filmu Akademia Pana Kleksa: KLIKNIJ
Teraz otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 47. Wykonaj zadanie 3 - Doklej brakujące wyrazy w wierszykach Jana Brzechwy i dopasuj do nich fotografie zwierząt (naklejki). Uzupełnij zdania.
Obejrzyj krótką prezentację dotyczącą rodzajów zdań, kliknij na poszczególne znaki - kropkę, pytajnik oraz wykrzyknik. KLIKNIJ

Edukacja matematyczna:
Proste obliczenia pieniężne c.d.
Otwórz zeszyt ćwiczeń z matematyki na stronie 54. Obejrzyj ilustracje oraz podpisy do nich. Nie zamykaj ćwiczeń.
Otwórz podany link, wyświetli ci się tablica, na której są pogrupowane banknoty oraz monety. Będą nam potrzebne do kolejnego zadania. KLIKNIJ
Pobawimy się teraz w liczenie pieniędzy, wybierz 5 przedmiotów z ćwiczeń, i przygotuj odpowiednią sumę pieniędzy abyś mógł kupić wybrany przedmiot (pieniądze liczymy dla każdego przedmiotu osobno, możesz użyć banknotów oraz monet). Jeśli nie chcesz korzystać z monet na tablicy, możesz użyć wyciętych papierowych banknotów z poprzedniej lekcji.
Zobacz zdjęcie przykładu - chcę kupić piłkę dmuchaną, przygotowałam 21 zł (dwa banknoty po 10 zł oraz monetę - 1 zł). 

Edukacja plastyczna:
Prosimy, żeby to zadanie dzieci wykonały z tatą lub ze starszym rodzeństwem (jeśli potrzebują pomocy w wykonaniu zadania), mamy mają wolne, nie zaglądają ;-) !!
Otwórz plik z instrukcją wykonania pracy plastycznej. Przed wykonaniem pracy pobierz szablon kwiatków do wydrukowania i wycięcia. 

Informatyka kl. 1 B
Dziś informatyka offline. W załączniku karta praca oparta o kodowanie. Rozwiązując ćwiczenie poznasz różne sposoby świętowania Dnia Mamy. 

Wychowanie fizyczne kl. 1 B
Dziś zobacz jak poprawnie wykonać rozgrzewkę. KLIKNIJ

RELIGIA - CAŁY TYDZIEŃ

- Odsłuchaj na youtube.com piosenkę: „ARKA NOEGO - Nowe przykazanie” KLIKNIJ
- Zastanów się i odpowiedz na pytania: Czego uczy nas Pan Jezus? Jakie przykazanie zostawił nam Pan Jezus?
- Przypominam o zaległych, obowiązkowych pracach na ocenę.

Wtorek
- Obejrzyj na youtube.com film „Ewangelia dla dzieci, VIII n wielkanocna Zesłanie Ducha Świętego, rok C” KLIKNIJ
- Zastanów się i odpowiedz na pytania: Co obiecał nam Pan Jezus, zanim wstąpił do nieba? Jakimi darami obdarza nas Duch Święty?

 JĘZYK ANGIELSKI - CAŁY TYDZIEŃ

Witam wszystkich:)
Bardzo dziękuję Tym, którzy bawili sie w odgadywanie „co to za zwierzątko?”, szkoda, że nie wszyscy przyłączyli się do zabawy:( Pozostałym osobom wpisuję z radością „+”! Dla niektórych z Was będzie to już trzeci plusik i tym osobom wpisuję ZNAKOMICIE z zadania domowego.
A teraz czas na test. Trzymam za WAS kciuki i wierzę, że sobie świetnie poradzicie.

Lesson 1
Topic: Test –dział 5.
Test w załączniku. Wypełniony test proszę o wysłanie do piątku do godz.18.00 (może być uzupełnione w wordzie, skan, zdjęcie). W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt.
mb052472@gmail.com 


Zad.1 posłuchaj i zaznacz.KLIKNIJ
Zad.2 posłuchaj i ponumeruj rysunki. KLIKNIJ
zad.3 podpisz rysunki wyrazami z ramki.
Zad.4 połącz zdania ze zwierzętami (co potrafią robić).
Good luck:)

Lesson 2
Topic: Toys-zabawki.
1. Otwórz podręcznik na str.61
2. Posłuchaj ćw. 1 str.61 i wskaż paluszkiem, zabawkę na rysunku. KLIKNIJ
3. Posłuchaj jeszcze raz i powtórz nowe słowa.
4. Zapisz w zeszycie nowy temat: TOYS
5. Pod tematem wklej naklejki z ćwiczeń wraz z napisami.
6. Wykonaj ćwiczenia 1,2 z ćwiczeń str.60
7. Zad. Domowe (na „plusika”) ćwiczenia str.80
Dla chętnych: możesz poćwiczyć nowe słownictwo on-line, miłej zabawy:) KLIKNIJ, KLIKNIJ, zakręć kołem i sprawdź się! KLIKNIJ

ZADANIA NA TYDZIEŃ 18.05 - 22.05

Piątek 22.05.2020r.
Temat dnia: Poznajemy zwierzęta egzotyczne.

Edukacja polonistyczna oraz edukacja społeczno-przyrodnicza:
Obejrzyj film o zwierzętach egzotycznych: KLIKNIJ
Czy znałeś wcześniej nazwy tych zwierząt i wiedziałeś jak wyglądają? Jeśli tak, to gratulacje!!
A teraz otwórz zeszyt ćwiczeń z edukacji polonistycznej na stronie 45 i wykonaj zadanie 3. Ustal, ile sylab mają nazwy zwierząt. Wpisz te nazwy w odpowiednich miejscach. Skorzystaj z podpowiedzi w wycinance C.
Teraz posłuchaj i spróbuj odpowiedzieć n

Współpracujemy
Wiedziałeś, o tym, że używasz starej wersji przeglądarki Internet Explorer? Zaktualizuj przeglądarkę teraz!