KLASY I

ZADANIA NA TYDZIEŃ 01.06 - 05.06

Piątek 5.06.2020
Temat dnia: Obce litery Q, q, V, v, X, x - goście w języku polskim.

Edukacja polonistyczna:

Otwórz Elementarz na stronach 92-93.
Posłuchaj uważnie nagrania z linku, a dowiesz się, co należy zrobić. KLIKNIJ

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na stronie 56-57.
1. Zamaluj litery wg wzoru. Na stronie 56 - napisz po śladzie, a następnie samodzielnie litery. Popatrz na strzałkę, która wskazuje kierunek pisania.
2. Przepisz wyrazy do liniatury. Gdy skończysz, podkreśl zieloną kredką literę, którą udało ci się najładniej zapisać (wybierz jedną spośród każdej z wzoru).
3. Przepisz podane wyrazy i zwroty. Znajdź te wyrazy na obrazku obok.
Dla osób chętnych: wykonaj zadania 1 i 3 w podręczniku s. 92-93.

Edukacja matematyczna
Doskonalimy umiejętność odejmowania.
Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 60. Wykonaj zadania:
1. Skreśl odpowiednią ilość kwadracików i uzupełnij wyniki działań.
2. Skreśl odpowiednią ilość kwadracików i uzupełnij wyniki działań.
3. Oblicz.
A teraz zapraszam chętne osoby do wykonania kilku działań na platformie matzoo.pl - zdobądź 2 ananasy (1 ananas za 10 poprawnych odpowiedzi).
KLIKNIJ

 Wychowanie fizyczne kl. 1 A i B

Pamiętacie nasz wf “Abecadło gimnastyczne” z początku kształcenia na odległość? Dziś jest wspaniała okazja, aby go sobie przypomnieć. KLIKNIJ

Zajęcia kreatywne kl. 1A

Dziś także możecie zagrać w gry online, które nawiązują do naszej tematyki zajęć.
1. Ułóż z liter wyrazy znajdujące się na obrazku. Na stronie buliba.pl musisz zezwolić na używanie wtyczki Adobe Flash Player.

 KLIKNIJ

Czwartek 4.06.2020 r.
Temat: Zabawy z alfabetem

Edukacja polonistyczna
Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń s. 54- 55
1. Przepisz podane wyrazy w kolejności alfabetycznej
2. Jakie zwierzęta ukryły się na rysunku? Napisz przy każdym pierwszą literę jego nazwy. Napisz nazwy zwierząt w kolejności alfabetycznej.
3. Wpisz litery: ą, ę, ś, ć, ź, ż, ó, ń w odpowiednich kółeczkach.
4. Wklej wyrazy z wycinanki, zachowując kolejność alfabetyczną.
5. Przyjrzyj się wyrazom w pierwszej pętli. Wszystkie zaczynają się na h. Jak myślisz jak można uporządkować je alfabetycznie? W takich przypadkach, gdy pierwsza litera jest taka sama, to o kolejności decyduje druga litera. Jeżeli druga jest taka sama, to decyduje trzecia litera itd. Zapamiętaj tą zasadę.
6. Zapisz nazwy zwierząt w kolejności alfabetycznej. Wszystkie rozpoczynają się literą k, dlatego pamiętaj o zasadzie z poprzedniego ćwiczenia.

Edukacja matematyczna

Otwórz podręcznik na s. 105:

1. Ile było kolorowych kwadracików? Ile kwadracików skreślono? Ile kwadracików pozostało nieskreślonych? Przeczytaj działania pod rysunkami, zastępując znaki zapytania odpowiednimi liczbami.
2. Podaj wyniki działań.
3. Obejrzyj historyjkę obrazkową. Opowiedz ją. Ułóż zadanie na podstawie tej historyjki np. Papuga Sylaba miała 70 gr. Zgubiła 7 gr. Ile groszy jej zostało?
Zapisz treść wymyślonego przez siebie zadania do zeszytu. Ułóż działanie i pamiętaj o odpowiedzi.
4. Jakie liczby kryją się pod kleksami?
Edukacja regionalna kl. 1 B
Posłuchaj nagrania wiersza “Abecadło” po śląsku. Poniżej znajduje się tekst, po wysłuchaniu możesz spróbować sam przeczytać wiersz. Zerknij do słowniczka na końcu tekstu, by przeczytać słowa, których mogłeś nie zrozumieć. Wybierz 3 słówka, których nie znałeś i spróbuj je zapamiętać. Nagranie oraz tekst znajdują się na dysku z linku. KLIKNIJ

Wychowanie fizyczne kl. 1 A i B
Narysuj kredą lub patyczkiem na ziemi literę R o wysokości ok. 1m. Jeżeli pogoda nie pozwoli ułóż literę z sznurka. Następnie:
1. Przejdź po literze tiptopami.
2. Skacz na jednej nodze. Najpierw na prawej potem na lewej nodze.
3. Skacz jak zajączek.
Narysuj literę O:
1. Rzucaj kamyczkami lub wybranym przedmiotem do litery O, tak jak do obręczy. Stopniowo zwiększaj odległość.
2. Skacz obónóż do środka litery. Tak jak w zadaniu 1, stopniowo zwiększaj odległość.

Środa 3.06.2020 r.

Temat dnia: Kiedy jest potrzebny alfabet? Kolejność alfabetyczna wyrazów

Edukacja polonistyczna:

Posłuchaj opowiadania czytanego przez nauczyciela “Dziękujemy”. Tekst znajdziesz w swoim Elementarzu na s. 90 - 91. Następnie odpowiedz na pytania do tekstu: KLIKNIJ
1. Na co narzekały dziewczynki?
2. Kogo spotkały Kasia i Basia?
3. Jak pan Słówko zachęcił dziewczynki do nauki alfabetu?
4. W jakich sytuacjach potrzebna jest znajomość alfabetu?
Ćwiczenia z alfabetem, Elementarz s. 91
1. Przeczytaj wyrazy zapisane na niebiesko. Wyobraź sobie, że chcemy wrzucić te wyrazy do szufladek, aby uporządkować je alfabetycznie. Wskaż szuflady (są narysowane z boku strony), do których powinny trafić.
2. Jakie inne wyrazy mogłyby trafić do poszczególnych szufladek?
3. Przepisz podane wyrazy do zeszytu w kolejności alfabetycznej. Uważaj na poprawną pisownię!
4. Prześlij zdjęcie zadania z zeszytu na ocenę do swojej pani:
Pani Klaudia: kcofala@zspstudzienice.pl
Pani Ula: uszafron@zspstudzienice.pl

Edukacja matematyczna
Rozwiąż zadania z zeszytu ćwiczeń s. 59
1. Wykonaj obliczenia.
2. Rozwiąż zadanie tekstowe.
3. Wpisz w okienka właściwe liczby.
4. Uzupełnij tabelkę. Zwiększ liczby kolejno o 5, o 7, o 4. Uważaj przy ostatniej tabelce.

Wychowanie fizyczne kl. 1A
Rozpocznijcie od krótkiej rozgrzewki wg własnego pomysłu. Następnie zapraszam was do zabawy przy muzyce. Naśladujcie ruchy osób prowadzących. KLIKNIJ

Zajęcia kreatywne kl. 1B

Dziś także możecie zagrać w gry online, które nawiązują do naszej tematyki zajęć.
1. Ułóż z liter wyrazy znajdujące się na obrazku. Na stronie buliba.pl musisz zezwolić na używanie wtyczki Adobe Flash Player. KLIKNIJ 

 Wtorek 02.06.2020r.

Temat dnia: Poznajemy alfabet. Zabawy z alfabetem c.d.

Dziś wykonamy kilka ćwiczeń z alfabetem. Na początek przygotujcie pasek z alfabetyczną kolejnością liter, który wykonaliście w piątek - będzie pomocny przy wykonywaniu dzisiejszych zadań.

Edukacja polonistyczna

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń s. 51 - 52
1. Połącz kropki zgodnie z kolejnością liter w alfabecie. Co otrzymałeś?
2. Wyrazy z naklejek umieść zgodnie z kolejnością alfabetyczną.
3. Doklej brakujące litery i obrazki tak, aby na każdej wstążce (żółtej, różowej i niebieskiej) litery były ułożone w kolejności alfabetycznej.
4. Wpisz brakujące litery.
5. W każdej pętli podkreśl literę, która w alfabecie występuje wcześniej.
6. Podane litery zapisz w kolejności alfabetycznej.
7. Zaznacz pierwsze litery w wyrazach. Ustal ich kolejność i wpisz pod wyrazami odpowiednie numery od 1 do 3.
Pozostałe litery z ćw. 3 s. 53 utworzyły nazwę zwierzęcia perkoz. Jeżeli jesteś ciekawy jak on wygląda kliknij w link. KLIKNIJ

Edukacja matematyczna
Otwórz podręcznik na s. 104
1. Policz, ile kwadracików pokolorowano jednym kolorem, a ile drugim. Ile jest razem kolorowych kwadracików Przeczytaj działania pod rysunkami, zastępując znaki zapytania odpowiednimi liczbami.
2. Podaj wyniki działań.
3. Jakie liczby kryją się pod kleksami
Następnie poćwicz wykonywanie zadań w zeszycie ćwiczeń s. 58.

Edukacja plastyczna

Na jaką literę rozpoczyna się Twoje imię?
Na kartce A4 zapisz tę literę (możesz też wydrukować odpowiedni szablon) i ozdób najpiękniej jak potrafisz. Wykorzystaj w swojej pracy dowolne materiały: farby, plastelinę, gazety, skrawki materiałów itp.
Możesz też pierwszą literę swojego imienia ułożyć z kamyczków, patyków i innych materiałów przyrodniczych lub wykorzystać przedmioty domowe. Wykonanie tego zadania pozostawiamy waszej kreatywności.
Zdjęcia pracy plastycznej prześlij do swojej Pani:
Pani Klaudia: kcofala@zspstudzienice.pl
Pani Ula: uszafron@zspstudzienice.pl

Edukacja regionalna kl. 1 A

Posłuchaj nagrania wiersza “Abecadło” po śląsku. Poniżej znajduje się tekst, po wysłuchaniu możesz spróbować sam przeczytać wiersz. Zerknij do słowniczka na końcu tekstu, by przeczytać słowa, których mogłeś nie zrozumieć. Wybierz 3 słówka, których nie znałeś i spróbuj je zapamiętać. Nagranie oraz tekst znajdują się na dysku z linku. KLIKNIJ

Informatyka kl.1 A

Poznaliśmy już wszystkie litery alfabetu, teraz zadanie dla was. Otwórzcie kartę pracy z załącznika. Dzisiaj zobaczycie, że można kodować na różne sposoby, jednym z nich jest układanie wyrazów z liter. Na obrazku kryje się wiele liter. Waszym zadaniem jest ułożenie minimum 5 wyrazów z liter, które odnajdziecie. Zapiszcie je w waszych zeszytach z języka polskiego. Napiszcie nagłówek: Informatyka, 2 czerwca 2020 r. 

 

 www.freepik.com Designed by pikisuperstar

Poniedziałek 01.06.2020r.
Temat dnia: Świętujemy Dzień Dziecka.

Obejrzyjcie animację z linku poniżej, a dowiecie się co dzisiaj będziecie robić! KLIKNIJ

Nasze propozycje:
• Wyjdź na spacer (oczywiście pod opieką osoby dorosłej)
• Wyjdź na podwórko - rozejrzyj się wokół, podziwiaj przyrodę
• Wykonaj ćwiczenia ruchowe, które sprawią ci przyjemność - zagraj w piłkę, pohuśtaj się na huśtawce, pobaw w piaskownicy itp.
• Zagraj w gry planszowe lub inne, które lubisz
• Spędź miło czas z rodzicami i rodzeństwem
• Przez co najmniej 15 minut poczytaj dowolną książkę, przenieś się z jej bohaterami w inne miejsce :)

Życzymy udanego świętowania wszystkim dzieciom !!
Pani Klaudia oraz Pani Ula

RELIGIA - CAŁY TYDZIEŃ

- Obejrzyj filmy:

„1 czerwca – Dzień Dziecka. Pozdrowienia z okazji Dnia Dziecka” KLIKNIJ

„Życzenia z okazji Dnia Dziecka” KLIKNIJ

- Wejdź na stronę KLIKNIJ i wybierz przynajmniej jedno polecenie do wykonania. Dowiesz się, o czym mówi do nas Jezus Zmartwychwstały.

- Odsłuchaj piosenki „Konrad Kobos - Gdy idziemy poprzez świat” KLIKNIJ oraz „Małe TGD - Góry do góry” KLIKNIJ

- Zastanów się i odpowiedz: W jaki sposób możesz okazać swoją wiarę z Pana Boga?

JĘZYK ANGIELSKI - CAŁY TYDZIEŃ

Witam wszystkich i oczywiście dołączam sie do życzeń z okazji DNIA DZIECKA:)

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO DLA WAS MOI MILI W TYM SZCZEGÓLNYM DNIU!!

Ale oczywiście nie zapomnijcie o angielskim w tym tygodniu:)

Topic: The missing skateboard? (zaginiona deskorolka)
1. Powtórzmy nazwy zabawek, których uczyliśmy sie z ubiegłym tygodniu.
Posłuchaj nazw zabawek (podręcznik str.62 ćw. 2 a potem samodzielnie nazwij zabawki na obrazkach ćw.3 str.61 KLIKNIJ
2. Posłuchaj historii co tym razem przydarzyło się Tygryskowi. KLIKNIJ
3. Jaki jest morał tej historyjki? TAK TAK ! Zawsze ubieraj kask jak jeździsz na rowerze albo na deskorolce!! Ochroni Twoją głowę na wypadek jeśli byś sie wywrócił.
4. A teraz otwórz ćwiczenia na str.61
Najpierw podpisz obrazki a następnie posłuchaj historyjki jeszcze raz i ponumeruj zabawki w takiej kolejności w jakiej jest w nagraniu.  KLIKNIJ
5. Otwórz podręcznik na str.64 i popatrz na ćw.1 gdzie mogą się znajdować poszczególne zabawki.
Where is the bike? The bike is in the cupboard. Rower jest w szafce.
in-odpowiada polskiemu „w”
Where is the doll? The doll is on the shelf. Lalka jest na półce.
On- odpowiada polskiemu „na”
Where is the kite? It’s under the table. Latawiec jest pod stołem.
Under- odpowiada polskiemu „pod”
Where is the board game? It’s under the chair. Jest pod stołem.
6. W ćwiczeniach zrób ćwiczenie 1,2 str.62 oraz ćw.1,2 str.63
7. Kiedy używamy : in, on, under możesz też poćwiczyć on-line:
KLIKNIJ
KLIKNIJ

Zadanie dla chętnych na plusika:
W ćwiczeniach ćw.1, 2 str.68 (przesłać na pocztę mb052472@gmail.com)
Życzę miłej i owocnej nauki:)
Piosenka na pożegnanie: KLIKNIJ 

 

ZADANIA NA TYDZIEŃ 25.05 - 29.05

Piątek 29.06.2020
Temat dnia: Poznajemy alfabet. Zabawy z alfabetem.

Edukacja polonistyczna:
Otwórz Elementarz na stronie 88-89.
1. Przeczytaj rymowankę ze strony 89. Policz, ile występuje w niej liter?
2. Wskaż na obrazku kolejne litery wymienione w rymowance, zapamiętaj ich kolejność.
3. W alfabecie podstawowym, którego dotyczy rymowanka, brakuje 8 liter. Których liter brakuje, wskaż ich miejsce w alfabecie rozszerzonym, który przedstawiono u dołu strony.

A teraz posłuchaj jak poprawnie wymówić litery alfabetu: KLIKNIJ

Zadanie w ćwiczeniach s. 50 - Pokoloruj litery na rysunku. Wypisz kolejne małe litery alfabetu.

Z wycinanki D wytnij paski z literami alfabetu, sklej je, tak aby powstał długi pasek z literami alfabetu. Na jaką literę zaczyna się Twoje imię? Na jaką literę zaczynają sie imiona twoich rodziców oraz rodzeństwa (członków bliskiej rodziny)? Znajdź te litery.

Edukacja matematyczna:
Wykonaj działania na platformie matzoo.pl KLIKNIJ
Wykonaj 3 zadania tekstowe (w zakresie 20) z platformy matzoo.pl KLIKNIJ

Wychowanie fizyczne kl. 1A i 1B
Dzisiaj wykonamy ćwiczenia, które usprawnią waszą równowagę, skoczność oraz koordynację. Do wykonania tego ćwiczenia będziecie potrzebować linii - może to być taśma papierowa (Nie zwykła taśma klejąca, żeby nie zniszczyć podłogi, zapytajcie rodziców przed rozpoczęciem ćwiczeń), sznurek rozłożony na podłodze lub skakanka. KLIKNIJ

Zajęcia kreatywne kl. 1 A
Dzisiejsze zajęcia kreatywnie odbędą się dla odmiany online. Wejdź w link poniżej i zabaw się w muzyka. Stronę grydladzieci.edu.pl już poznaliśmy na zajęciach kreatywnych. W grze pianista, naciskaj za pomocą myszki odpowiednie klawisze. Masz do wyboru trzy znane utwory. Miłego muzykowania. KLIKNIJ

W razie kłopotów wchodzimy na stronę grydladzieci.edu.pl -> artystyczna kraina -> gry muzyczne -> pianista -> start.

Czwartek 28.05.2020
Temat dnia: Czytamy zdania. Kropki, przecinki i inne znaki w zdaniach c.d.

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza:
Obejrzyj fragment filmu “Nela mała reporterka” od 2:40 - 14:20 KLIKNIJ
Nela w bardzo ciekawy sposób opowie Ci o wielorybach.
Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń s. 49:
1. Obejrzyj fotografię i przeczytaj informacje o płetwalu. Na podstawie przeczytanych informacji, zaproponuj, jak dokończyć zdanie.
2. Po czym można poznać, że w tym tekście brakuje kropek? Wpisz brakujące kropki.
3. Przeczytaj wszystkie zdania. Jakich znaków brakuje na końcu tych zdań? Wpisz brakujące znaki.

Edukacja matematyczna
Otwórz podręcznik na s. 103
1. Monety z portfela zostały wrzucone do skarbonki. W portfelu zostały same banknoty. Ile złotych zostało w portfelu? Przeczytaj działania obok rysunków, zastępując znaki zapytania liczbami.
2. Podaj wyniki działań.
3. Jakie liczby kryją się pod kleksami?
Następnie wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń s. 57
1. Zadanie wykonaj tak samo jak zrobiłeś to z podręcznikiem.
2. Wpisz w okienka właściwe liczby.
3. Zgadnij jakie liczby należy wpisać w okienkach.
Zrób zdjęcie zadań z matematyki s. 56 -57 i prześlij na ocenę do swojej Pani:
Pani Klaudia: kcofala@zspstudzienice.pl
Pani Ula uszafron@zspstudzienice.pl

Edukacja regionalna kl. 1B
Dzisiejszym tematem naszych zajęć będzie: W gospodarstwie domowym. Przeniesiemy się w czasie i zobaczymy jak wyglądały domy w przeszłości.
Otwórz załączniki z dysku, posłuchaj tekstów czytanych przez nauczyciela (Podróż w czasie oraz Byfyj po śląsku). Przyjrzyj się ilustracjom. Czy widziałeś gdzieś taki mebel?
KLIKNIJ
Gdy będzie taka możliwość z pewnością zobaczymy kącik regionalny w naszej szkole, który znajduje się na balkonie przy sali gimnastycznej. Tam właśnie znajduje się taki kredens. A może widziałeś go kiedyś u swojej babci lub prababci?
Czy wiesz co oznacza zdanie: „W antryju na bifyju stoji szolka tyju”? Zapytaj swoich rodziców lub dziadków.
Zadanie na ocenę: Narysuj własny byfyj (kredens), co się w nim będzie znajdowało? Narysuj go na kartce A4, użyj kredek lub flamastrów. Pamiętaj aby praca miała tło. Swoją pracę prześlij do swojej pani.
Pani Ula: uszafron@zspstudzienice.pl

Wychowanie fizyczne kl. 1A i 1B
Wiemy jak ciężko pracujecie, dlatego dziś pobawcie się z Ciocią Tunią do piosenki “Sposób na nudę”! Naśladując jej kroki, nauczycie się nowego tańca. Bawcie się dobrze :)
KLIKNIJ

Środa 27.05.2020 r.
Temat dnia: Czytamy zdania. Kropki, przecinki i inne znaki w zdaniach c.d.

Edukacja polonistyczna:
Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń s. 48
1. Podziel ciąg liter na wyrazy i napisz zdania.
2. Ustal kolejność wyrazów w zdaniu. Napisz je. Pamiętaj, aby pierwszy wyraz napisać wielką literą.

Otwórz podręcznik na s. 120-121
1. Przeczytaj wyrazy znajdujące się pod obrazkami. Poszukaj nazw zwierząt, które mają w pisowni u (papuga, puma, kogut, borsuk) oraz te które mają w pisowni ó (mrówka, wiewiórka).
2. Uzupełnij swój słowniczek ortograficzny. Wybierz po trzy wyrazy z “u” i “ó” i stwórz dla nich ortografy (rysunek i podpis). Jeżeli nie masz swojego słowniczka w domu, poniżej możesz wydrukować stronę z liniaturą. 

Edukacja matematyczna:
Otwórz podręcznik na s. 102
1. Ustal, ile pieniędzy jest w banknotach, a ile w monetach. Przeczytaj działania pod rysunkami, zastępując znaki zapytania odpowiednimi liczbami.
2. Podaj wyniki działań.
3. Rozwiąż w zeszycie zadanie tekstowe. Pamiętaj o zapisaniu odpowiedzi.

Następnie, wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń s. 56
1. Ustal ile pieniędzy jest na każdym obrazku. Uzupełnij podpisy i zapisz działania.
2. Wpisz w okienkach właściwe liczby.

Wychowanie fizyczne kl. 1 A
Dziś zobacz jak poprawnie wykonać rozgrzewkę. KLIKNIJ

Zajęcia kreatywne kl. 1 B
Dzisiejsze zajęcia kreatywnie odbędą się dla odmiany online. Wejdź w link poniżej i zabaw się w muzyka. Stronę grydladzieci.edu.pl już poznaliśmy na zajęciach kreatywnych. W grze pianista, naciskaj za pomocą myszki odpowiednie klawisze. Masz do wyboru trzy, znane utwory. Miłego muzykowania KLIKNIJ

W razie kłopotów wchodzimy na stronę grydladzieci.edu.pl -> artystyczna kraina -> gry muzyczne -> pianista -> start.

 

Wtorek 26.05.2020r.
Temat dnia: Świętujemy Dzień Mamy.

Edukacja polonistyczna:
Zapraszamy do nauki i wspólnego śpiewania piosenki dla Mamy oraz Taty. KLIKNIJ Tekst znajduje się poniżej. 



Prosimy, żeby to zadanie dzieci wykonały z tatą lub ze starszym rodzeństwem (jeśli potrzebują pomocy w wykonaniu zadania), mamy mają wolne, nie zaglądają ;-) !!
Wykonanie zadania w karcie pracy (jeśli nie możesz jej wydrukować, sam narysuj i przepisz zdania na kartce A4). Dokończ zdania w karcie pracy, w ramkach narysuj ilustracje, wpisz imię swojej mamy. Gdy skończysz wręcz swoją pracę mamie, z pewnością się ucieszy. KLIKNIJ

Edukacja matematyczna:
Proste obliczenia pieniężne c.d.
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń s. 55, zadania wykonaj na podstawie ilustracji ze strony 54, do wykonania obliczeń możesz użyć wyciętych banknotów i monet, które ułatwią ci liczenie:
Zad.1 Oblicz koszt zakupów.
Zad.2 Przyjrzyj się tabelce. Podanymi banknotami płacono za zakupy. Ustal, jaką wypłacono resztę. Wklej odpowiednie monety lub banknoty (naklejki).

Informatyka kl. 1A
Dziś informatyka offline. W załączniku karta praca oparta o kodowanie. Rozwiązując ćwiczenie poznasz różne sposoby świętowania Dnia Mamy. 


Edukacja regionalna kl.1 A
Dzisiejszym tematem naszych zajęć będzie: W gospodarstwie domowym. Przeniesiemy się w czasie i zobaczymy jak wyglądały domy w przeszłości.
Otwórz załączniki z dysku, posłuchaj tekstów czytanych przez nauczyciela (Podróż w czasie oraz Byfyj po śląsku). Przyjrzyj się ilustracjom. Czy widziałeś gdzieś taki mebel?
KLIKNIJ 
Gdy będzie taka możliwość z pewnością zobaczymy kącik regionalny w naszej szkole, który znajduje się na balkonie przy sali gimnastycznej. Tam właśnie znajduje się taki kredens. A może widziałeś go kiedyś u swojej babci lub prababci?
Czy wiesz co oznacza zdanie: „W antryju na bifyju stoji szolka tyju”? Zapytaj swoich rodziców lub dziadków.
Zadanie na ocenę: Narysuj własny byfyj (kredens), co się w nim będzie znajdowało? Narysuj go na kartce A4, użyj kredek lub flamastrów. Pamiętaj aby praca miała tło. Swoją pracę prześlij do swojej pani do 29 maja.
Pani Ula: uszafron@zspstudzienice.pl
Pani Klaudia: kcofala@zspstudzienice.pl

 Poniedziałek 25.05.2020 r.

Temat dnia: Czytamy zdania. Kropki, przecinki i inne znaki w zdaniach.

Edukacja polonistyczna:
Obejrzyj fragment filmu Akademia Pana Kleksa: KLIKNIJ
Teraz otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 47. Wykonaj zadanie 3 - Doklej brakujące wyrazy w wierszykach Jana Brzechwy i dopasuj do nich fotografie zwierząt (naklejki). Uzupełnij zdania.
Obejrzyj krótką prezentację dotyczącą rodzajów zdań, kliknij na poszczególne znaki - kropkę, pytajnik oraz wykrzyknik. KLIKNIJ

Edukacja matematyczna:
Proste obliczenia pieniężne c.d.
Otwórz zeszyt ćwiczeń z matematyki na stronie 54. Obejrzyj ilustracje oraz podpisy do nich. Nie zamykaj ćwiczeń.
Otwórz podany link, wyświetli ci się tablica, na której są pogrupowane banknoty oraz monety. Będą nam potrzebne do kolejnego zadania. KLIKNIJ
Pobawimy się teraz w liczenie pieniędzy, wybierz 5 przedmiotów z ćwiczeń, i przygotuj odpowiednią sumę pieniędzy abyś mógł kupić wybrany przedmiot (pieniądze liczymy dla każdego przedmiotu osobno, możesz użyć banknotów oraz monet). Jeśli nie chcesz korzystać z monet na tablicy, możesz użyć wyciętych papierowych banknotów z poprzedniej lekcji.
Zobacz zdjęcie przykładu - chcę kupić piłkę dmuchaną, przygotowałam 21 zł (dwa banknoty po 10 zł oraz monetę - 1 zł). 

Edukacja plastyczna:
Prosimy, żeby to zadanie dzieci wykonały z tatą lub ze starszym rodzeństwem (jeśli potrzebują pomocy w wykonaniu zadania), mamy mają wolne, nie zaglądają ;-) !!
Otwórz plik z instrukcją wykonania pracy plastycznej. Przed wykonaniem pracy pobierz szablon kwiatków do wydrukowania i wycięcia. 

Informatyka kl. 1 B
Dziś informatyka offline. W załączniku karta praca oparta o kodowanie. Rozwiązując ćwiczenie poznasz różne sposoby świętowania Dnia Mamy. 

Wychowanie fizyczne kl. 1 B
Dziś zobacz jak poprawnie wykonać rozgrzewkę. KLIKNIJ

RELIGIA - CAŁY TYDZIEŃ

- Odsłuchaj na youtube.com piosenkę: „ARKA NOEGO - Nowe przykazanie” KLIKNIJ
- Zastanów się i odpowiedz na pytania: Czego uczy nas Pan Jezus? Jakie przykazanie zostawił nam Pan Jezus?
- Przypominam o zaległych, obowiązkowych pracach na ocenę.

Wtorek
- Obejrzyj na youtube.com film „Ewangelia dla dzieci, VIII n wielkanocna Zesłanie Ducha Świętego, rok C” KLIKNIJ
- Zastanów się i odpowiedz na pytania: Co obiecał nam Pan Jezus, zanim wstąpił do nieba? Jakimi darami obdarza nas Duch Święty?

 JĘZYK ANGIELSKI - CAŁY TYDZIEŃ

Witam wszystkich:)
Bardzo dziękuję Tym, którzy bawili sie w odgadywanie „co to za zwierzątko?”, szkoda, że nie wszyscy przyłączyli się do zabawy:( Pozostałym osobom wpisuję z radością „+”! Dla niektórych z Was będzie to już trzeci plusik i tym osobom wpisuję ZNAKOMICIE z zadania domowego.
A teraz czas na test. Trzymam za WAS kciuki i wierzę, że sobie świetnie poradzicie.

Lesson 1
Topic: Test –dział 5.
Test w załączniku. Wypełniony test proszę o wysłanie do piątku do godz.18.00 (może być uzupełnione w wordzie, skan, zdjęcie). W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt.
mb052472@gmail.com 


Zad.1 posłuchaj i zaznacz.KLIKNIJ
Zad.2 posłuchaj i ponumeruj rysunki. KLIKNIJ
zad.3 podpisz rysunki wyrazami z ramki.
Zad.4 połącz zdania ze zwierzętami (co potrafią robić).
Good luck:)

Lesson 2
Topic: Toys-zabawki.
1. Otwórz podręcznik na str.61
2. Posłuchaj ćw. 1 str.61 i wskaż paluszkiem, zabawkę na rysunku. KLIKNIJ
3. Posłuchaj jeszcze raz i powtórz nowe słowa.
4. Zapisz w zeszycie nowy temat: TOYS
5. Pod tematem wklej naklejki z ćwiczeń wraz z napisami.
6. Wykonaj ćwiczenia 1,2 z ćwiczeń str.60
7. Zad. Domowe (na „plusika”) ćwiczenia str.80
Dla chętnych: możesz poćwiczyć nowe słownictwo on-line, miłej zabawy:) KLIKNIJ, KLIKNIJ, zakręć kołem i sprawdź się! KLIKNIJ

ZADANIA NA TYDZIEŃ 18.05 - 22.05

Piątek 22.05.2020r.
Temat dnia: Poznajemy zwierzęta egzotyczne.

Edukacja polonistyczna oraz edukacja społeczno-przyrodnicza:
Obejrzyj film o zwierzętach egzotycznych: KLIKNIJ
Czy znałeś wcześniej nazwy tych zwierząt i wiedziałeś jak wyglądają? Jeśli tak, to gratulacje!!
A teraz otwórz zeszyt ćwiczeń z edukacji polonistycznej na stronie 45 i wykonaj zadanie 3. Ustal, ile sylab mają nazwy zwierząt. Wpisz te nazwy w odpowiednich miejscach. Skorzystaj z podpowiedzi w wycinance C.
Teraz posłuchaj i spróbuj odpowiedzieć na zagadki dotyczące zwierząt egzotycznych. KLIKNIJ
Wykonaj teraz zadania w zeszycie ćwiczeń na stronie 46.
Zadanie 1 - Uzupełnij zdanie o zwierzaku cudaku.
Zadanie 2 - Jakie nazwy zwierząt ukryły się w wyrazach? Dopasuj obrazki z naklejek.

Dla osób chętnych:
Zagraj w grę na stronie minimini+, wybierz odpowiednie zwierzę egzotyczne. KLIKNIJ

Edukacja matematyczna:
Proste obliczenia pieniężne.
Otwórz podręcznik z matematyki na stronie 100. Przyjrzyj się ilustracjom oraz cenom zabawek. Ustnie odpowiedz na pytania w podręczniku.
Wytnij papierowe pieniądze i monety z wycinanki C w ćwiczeniach i schowaj je do koperty, przydają się nam na kolejnych zajęciach.

Zajęcia kreatywne kl. 1 A
Zabawa “Zgadnij, jaka to litera”
Zabawa 1. Rysowanie na plecach: Usiądź z rodzeństwem lub rodzicem za jego plecami. Na jego plecach kreśl palcem dwolne litery (wielkie, małe, pisane, drukowane). Zadaniem osoby siedzącej tyłem jest odgadnięcie, jakie litery zostały napisane na plecach.
Zabawa 2. Plątanina liter: Na białych kartkach A4 kreśl litery ( małe, duże, pisane i drukowane). Litery powinny być w różnych kolorach i rozmiarach. Mogą nakładać się na siebie. Następnie wymień się pracą z rodzeństwem i odszukaj wszystkie litery. Policz je.

Wychowanie fizyczne klasa 1A i kl. 1 B
Zapraszamy na kolejną lekcję w podskokach, dzisiaj poćwiczymy liczenie. KLIKNIJ

Czwartek 21.05.2020r.

Temat dnia: Budowanie wyrazów z sylab - nazwy zwierząt.

Edukacja polonistyczna

Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń s. 43 - 44Ćw. 3, s. 43

Przeczytaj wyrazy sylabami i powiedz jakie samogłoski występują w wyrazach. Zaznacz sylaby z literą m oraz s. Przepisz te sylaby do liniatury (tyle, ile zmieścisz).

Ćw. 4, s. 43 Przyjrzyj się obrazkowi i wymień jak najwięcej elementów. Postaraj się do każdej sylaby (znajdują się obok obrazka) dopasować co najmniej dwa wyrazy np.: sza - szafa, szalik, fo - foka, fotel.

Ćw. 1, s. 44 W każdej pętli skreśl sylabę, która nie pasuje, bo nie można jej wpisać w pustym prostokącie, aby otrzymać sensowny wyraz. W każdej pętli można znaleźć nazwę zwierzęcia hodowlanego. Odszukaj te nazwy.

Ćw. 2, s. 44 Napisz nazwy zwierząt hodowlanych, które są na obrazku.Posłuchaj kilku zagadek czytanych przez nauczyciela o zwierzątkach mieszkających w gospodarstwie.

Odgadnij o jakie zwierzę chodzi. Nagranie zagadek KLIKNIJ

Edukacja matematyczna
Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń, s. 53
Zad. 5, s. 53 Popatrz na pierwszy rysunek. Pionek stoi na polu z numerem 32. Ile oczek jest na kostce? Na które pole planszy powinien przeskoczyć gracz grający tym pionkiem?

Wpisz w pustym polu odpowiedni numer.
Zad. 6, s. 53 W pierwszej tabeli, pod każdą liczbą wpisz w okienku liczbę o 2 od niej większą. W drugiej tabeli, wpisz liczbę o 1 mniejszą.
Zad. 7, s. 53 Ustal według jakiej zasady zostały zapisane liczby. Następnie wpisz odpowiednie liczby.

Wychowanie fizyczne kl. 1 A i kl. 1B
Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń, dzisiaj potrzebna wam będzie 1 strona z gazety. KLIKNIJ

Edukacja regionalna kl. 1 B
Poznajemy dawne zawody: Zobacz film o tkactwie. KLIKNIJ

Czy pamiętasz nazwy dawnych zawodów, o których rozmawialiśmy w zeszłym semestrze?
Spójrz na załączoną mapę, przeczytaj nazwy ulic podkreślonych na czerwono: 


Ul. Tkacka, Ul. Piwowarska, Ul. Bednarska, Ul. Targowa, Ul. Piekarska, Ul. Młyńska
Czy pamiętasz od jakich zawodów lub czynności wykonywanych przy tych ulicach wywodzą się nazwy tych ulic?
Kim był bednarz?
Bednarz- rzemieślnik, który wykonywał naczynia z drewna-beczki, skopki (wiadra), misy i miski, niecki itp.

 Środa 20.05.2020r.

Blok tematyczny: CZY ZNAMY JUŻ WSZYSTKIE LITERY? Q q, V v, X x

Temat dnia: Jakie litery już znamy? Samogłoski i spółgłoski.

Edukacja polonistyczna
Obejrzyj ilustrację w Elementarzu z s. 86. Odczytaj najpierw czerwone litery umieszczone na tabliczkach, a następnie odczytaj niebieskie litery. Przypomnij sobie jakim kolorem oznaczamy samogłoski, a jakim kolorem spółgłoski.
Posłuchaj i spróbuj zaśpiewać aranżację wiersza “Abecadło” J. Tuwima. Tekst utworu znajdziesz w Elementarzu na s. 87. KLIKNIJ
Odpowiedz na pytania:
1. Co to jest abecadło? (zbiór wszystkich liter ułożonych w ustalonym porządku, dawna nazwa alfabetu)
2. Jakie litery występują w wierszu. (I, H, B, A, O, P, T, L, U, S, R, W, M)
3. Jaką przygodę miały litery? (Spadły z pieca)
4. Z jakich części były zbudowane litery? (brzuszki, daszki, kładeczki, nóżki, kropki)
5. Spróbuj słownie ułożyć pytania do 3 wybranych literek np. Która litera złamała nogę? Która złamała kładeczkę? itp.
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń z s. 40 – 41.
1. Przepisz z rymowanki litery oznaczające samogłoski.
2. Litery oznaczające samogłoski zaznacz na czerwono, a pozostałe (spółgłoski) na niebiesko.
3. Podkreśl litery, które wystąpiły w ćwiczeniu 2, a pozostałe otocz pętlą.
4. Zapisz litery w liniaturze.
5. Zamaluj litery zgodnie z instrukcją.
Zadanie na ocenę. Prześlij zdjęcie wykonanych zadań ze stron 40-41 do swojej pani.
Pani Klaudia: kcofala@zspstudzienice.pl
Pani Ula: uszafron@zspstudzienice.pl

Edukacja matematyczna
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń s.52:
1. Przeczytaj kolejno wszystkie liczby zapisane w czerwonych kółkach, zacznij od 31. Następnie przeczytaj liczby w szarych kółkach, zacznij od 81.
2. Wpisz w wężyku wszystkie brakujące liczby.
3. Przygotuj pionki i kostkę. Umieść na ściankach kostki naklejki z liczbami (naklejki w ćwiczeniach). Zagraj z rodzeństwem lub rodzicem w grę wykorzystując planszę z podręcznika. Zasady gry są opisane w wycinance D (Zasady gry Setka).

Zajęcia kreatywne kl. 1 b
Zabawa “Zgadnij, jaka to litera”
Zabawa 1. Rysowanie na plecach
Usiądź z rodzeństwem lub rodzicem za jego plecami. Na jego plecach kreśl palcem dwolne litery (wielkie, małe, pisane, drukowane). Zadaniem osoby siedzącej tyłem jest odgadnięcie, jakie litery zostały napisane na plecach.
Zabawa 2. Plątanina liter
Na białych kartkach A4 kreśl litery ( małe, duże, pisane i drukowane). Litery powinny być w różnych kolorach i rozmiarach. Mogą nakładać się na siebie.Następnie wymień się pracą z rodzeństwem i odszukaj wszystkie litery. Policz je.

Wychowanie fizyczne kl. 1 A
Dzisiaj zapraszam was do gimnastycznej podróży do dżungli. Wykonujcie ćwiczenia i dokładnie naśladujcie ruchy. KLIKNIJ

Wtorek 19.05.2020r.
Temat dnia: Ćwiczenia utrwalające.

Edukacja polonistyczna:
Zgadnij jaki to zawód, posłuchaj zagadek, spróbuj na nie odpowiedzieć. KLIKNIJ

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na stronie 37.
Zad. 2 Przeczytaj jeszcze raz zdania ze strony 36. Napisz odpowiedzi na pytania na podstawie ćwiczenia 1 ze strony 36.
Zad. 3 Jakie zawody tutaj przedstawiono? Czy zdarza ci się spotykać osoby wykonujące te zawody? Jeśli tak, wpisz znak + w kółeczkach.

Edukacja matematyczna:
Otwórz podręcznik na stronie 99. Wykonaj ustnie zadanie 2 -ustal, jaka kwota pieniędzy jest w każdej pętli.
Wykonaj ustnie zadanie 3 - przeczytaj kolejne liczby. Jakie liczby ukryły się pod kleksami?
Otwórz zeszyt ćwiczeń na s. 51. Wykonaj zadanie 3. W każdym opakowaniu jest 10 sztuk. Uzupełnij podpisy.

Informatyka kl. 1 A
Utrwalamy umiejętność pisania na klawiaturze. Wykonaj ćwiczenie z linku. Zwróć uwagę czy jest to mała czy wielka litera. Pamiętaj, że wielką literę zapiszesz gdy użyjesz klawisza “Shift”+dana litera.
KLIKNIJ
KLIKNIJ

Edukacja regionalna kl.1 A
Poznajemy dawne zawody: Zobacz film o tkactwie. KLIKNIJ
Czy pamiętasz nazwy dawnych zawodów, o których rozmawialiśmy w zeszłym semestrze?
Spójrz na załączoną mapę, przeczytaj nazwy ulic podkreślonych na czerwono: 
Ul. Tkacka, Ul. Piwowarska, Ul. Bednarska, Ul. Targowa, Ul. Piekarska, Ul. Młyńska
Czy pamiętasz od jakich zawodów lub czynności wykonywanych przy tych ulicach wywodzą się nazwy tych ulic?
Kim był bednarz?
Bednarz- rzemieślnik, który wykonywał naczynia z drewna-beczki, skopki (wiadra), misy i miski, niecki itp.

Poniedziałek 18.05.2020 r.

Blok tematyczny: KIM JESTEM, KIM BĘDĘ? Dż dż
Temat dnia: Jaki zawód jest najważniejszy?

Edukacja polonistyczna:
Posłuchaj wiersza Juliana Tuwina: Wszyscy dla wszystkich. KLIKNIJ
Czy wiesz już jaki będzie temat naszych dzisiejszych zajęć?
Tak, dzisiaj porozmawiamy o zawodach.

Otwórz Elementarz na s. 84-85. Obejrzyj ilustracje i wykonaj ustnie zadania:
• Ustal czym zajmują się przedstawieni na ilustracjach ludzie. Przeczytaj nazwy zawodów u dołu strony. Wskaż fotografie osób, które te zawody wykonują.
• Nazwij przedmioty umieszczone w pętli. Które z nich są potrzebne sprzedawcy, a które przedstawicielom innych zawodów?
• Jakie jeszcze zawody można wykonywać? Jakie zawody wykonują twoi rodzice, dziadkowie?
A teraz wykonaj zadanie 1 w zeszycie ćwiczeń na stronie 36.
O jakich zawodach marzą Iwonka, Ela, Antek i Oskar? Przeczytaj ich wypowiedzi i wklej brakujące wyrazy z wycinanki C.

Edukacja matematyczna:
Rozpoznawanie liczb od 1 do 100.
Otwórz podręcznik na stronie 98 - wykonaj ustnie zadanie 1.
W każdym bukiecie jest 10 kwiatów. Przeczytaj liczby w ramce i dopasuj je do odpowiednich rysunków. Przeczytaj podpisy, zastępując znaki zapytania odpowiednimi liczbami.
A teraz wykonaj to zadanie w zeszycie ćwiczeń zad. 1 s. 50 - uzupełnij podpisy obok rysunków(wpisujemy liczbę), a następnie doklej odpowiednie liczby zapisane słownie (wklejamy naklejkę).
Wykonaj również zadanie 2 ze strony 51. Ile tu pieniędzy? Wpisz w okienkach odpowiednie liczby.

Edukacja plastyczna:
Posłuchaj wiersza D. Wawiłow z linku, może zainspiruje cię on do wykonania rysunku. KLIKNIJ
Narysuj w zeszycie z języka polskiego (na całą stronę) ilustrację - kim chciałbyś zostać w przyszłości. Podpisz ilustrację całym zdaniem: W przyszłości chciałbym/chciałabym zostać …..

Informatyka kl. 1 B
Utrwalamy umiejętność pisania na klawiaturze. Wykonaj ćwiczenie z linku. Zwróć uwagę czy jest to mała czy wielka litera. Pamiętaj, że wielką literę zapiszesz gdy użyjesz klawisza “Shift”+dana litera.
KLIKNIJ

KLIKNIJ

 RELIGIA - CAŁY TYDZIEŃ

- Odsłuchaj na youtube.com piosenkę: „Arka Noego - Tato (nie boję się gdy ciemno jest)” KLIKNIJ , oraz obejrzyj film „Ewangelia dla dzieci, VI niedziela wielkanocna, rok C” KLIKNIJ 
- Zastanów się i odpowiedz na pytania: Jakiej modlitwy nauczył dzieci Pan Jezus? Kiedy możesz modlić się słowami tej modlitwy?
- Przypominam o zaległych, obowiązkowych pracach na ocenę.

- Obejrzyj na youtube.com film „Ewangelia dla dzieci, VII niedziela wielkanocna, Wniebowstąpienie Pańskie, rok C” KLIKNIJ
- Zastanów się i odpowiedz na pytania: Ile dni po Zmartwychwstaniu, Pan Jezus wstąpił do Nieba? Kto może zostać uczniem Pana Jezusa?

JĘZYK ANGIELSKI

Witam Was wszystkich bardzo serdecznie.
Czas na angielski czyli piosenka na powitanie:)
KLIKNIJ
W tym tygodniu chciałabym abyście powtórzyli sobie nazwy poznanych zwierzątek oraz czynności, które potrafią robić. W przyszłym tygodniu sprawdzę jak dobrze znacie nazwy zwierząt i co potrafią robić. Będziecie pisać sprawdzian z działu 5 (zapowiedź w dzienniku)
1. Otwórzcie podręcznik na stronie 57 i posłuchajcie piosenki. Już ją znacie prawda?
KLIKNIJ
Powiedzcie samodzielnie zdania, co potrafią robić zwierzątka. Np.
A frog can jump.
A giraffe can ......
A cat can ...........
A crocodile can ......
A parrot can ...........
A mouse can ........
2. A teraz idźcie na stronę 58
Posłuchajcie nagrania i wskażcie po kolei paluszkiem zwierzątka , które pojawiają się w nagraniu. NP. jako pierwszy pojawia się wąż czyli snake. Wskażcie, który to obrazek. Podobnie zróbcie z następnymi. KLIKNIJ
3. Ostatnie ćwiczenie z podręcznika to ćw.4 str.59 Połączcie obrazki z czynnościami jeszcze raz. Potem powiedzcie co potrafią robić.
4. Możesz też tak powtórzyć słówka KLIKNIJ
A może pograsz w karty?
KLIKNIJ
KLIKNIJ
Zadanie domowe
W tym tygodniu macie dwa zadania domowe:
1. Zadanie obowiązkowe na ocenę: karta pracy w załączniku. 

Jeśli nie ma możliwości wydrukowania karty można zadanie napisać w zeszycie. Zadanie proszę wysłać na moją pocztę: mb052472@gmail.com
2. Zadanie na plusika! Tym razem zrobicie go wygodnie przed komputerem, nie potrzebny Wam długopis ani ołówek tylko wprawne oko. WAŻNE: Proszę podpisać się imieniem i nazwiskiem BO W PRZECIWNYM RAZIE NIE BĘDĘ WIEDZIAŁA KOMU WPISAĆ PLUSIKA. Patrzcie uważnie i nie spieszcie się. Jak zrobicie zadanie wynik się u mnie automatycznie zapisze. O plusikach oczywiście Was poinformuję.
Link:
Kl.1a KLIKNIJ
Kl.1b KLIKNIJ

Piosenka na pożegnanie: KLIKNIJ 
see you , bye:)

ZADANIA NA TYDZIEŃ 11.05 - 15.05

Piątek 15.05.2020
Temat: Co to znaczy “rosnąć jak na drożdżach?”
Edukacja polonistyczna
Jak można odpowiedzieć na pytanie papugi Sylaby? Co to znaczy rosnąć jak na drożdżach? Obejrzyj program z załącznika. Rozpocznij oglądanie w 14 minucie filmu, obejrzyj fragment o drożdżach (do 17 minuty). A znajdziesz odpowiedź na pytanie. KLIKNIJ
Przeczytaj tekst z Elementarza ze s. 82 - 83 “Madzia i Magda”.
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń ze s. 34-35:
1. Skreśl wyrazy, do których brakuje obrazków, następnie podpisz obrazki.
2. Wizerunki postaci z naklejek umieść we właściwych miejscach.
3. Wytnij sylaby z dwuznakiem dż z wycinanki B. Ułóż z nich wyrazy, wklej i zapisz w zeszycie.
4. Dla chętnych! Jeśli masz ochotę zobacz eksperyment z drożdżami. Czy za ich pomocą można nadmuchać balon? Jak myślisz dlaczego? KLIKNIJ

Edukacja matematyczna
Dziś rozpoczynamy nowy rozdział w matematyce: “Liczby od 1 do 100. Proste dodawanie i odejmowanie”.
Otwórz podręcznik na s. 96-97:
1. Ile kwadracików zamalowano w poszczególnych diagramach? Przeczytaj podpisy pod rysunkami. Zwróć uwagę, w jaki sposób zapisujemy liczby słownie.
2. Ile kwadracików jest niepokolorowanych w poszczególnych diagramach?
3. Karta pracy - uzupełnij chodniczki liczbowe. 


4. Karta pracy - łączenie kropek w wersji łatwiejszej i trudniejszej (do wyboru) 
Wychowanie fizyczne kl. 1 A i 1B

Zapraszam do wykonania ćwiczeń, zakręć kołem co najmniej 10 razy, wykonaj dokładnie ćwiczenia, które wylosujesz. KLIKNIJ 

Zajęcia kreatywne kl. 1 A
Na dziś było zaplanowane tworzenie gry na temat “Co widziała Wisła, płynąc przez Polskę”. Zamiast tego w linku poniżej znajdziecie grę twórczą, w której możecie stworzyć taki widok wirtualnie.
Po kliknięciu w link automatycznie zostaniesz przekierowany do gry. Następnie wciśnij START. Możesz wybrać dom i dowolnie go powiększyć, wybrać okna, drzwi, roślinność, latarnie, zwierzęta i wiele innych rzeczy, które po drodze może spotkać Wisła. Wszystko pozostawiamy Waszej wyobraźni i kreatywności. Udanej zabawy.
W razie problemów wejdź na stronę grydladzieci.edu.pl, kliknij “Artystyczną krainę”, następnie wybierz grę “Dekorowanie”.
KLIKNIJ

Czwartek 16.05.2020
Temat: Dwuznaki Dż, dż. Kto Ty jesteś? Polak mały

Edukacja polonistyczna:
Na początek zaśpiewajmy piosenkę Nasze polskie ABC. KLIKNIJ

Otwórz Elementarz cz.2 na stronach 80-81. Obejrzyj ilustracje, odpowiedz na pytania pod ilustracjami w podręczniku.
Przeczytaj lub posłuchaj wiersza W. Bełzy Katechizm polskiego dziecka. KLIKNIJ

Wprowadzenie dwuznaków Dż, dż.
Czytamy i piszemy wyrazy z dż. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń s. 32-33.
1. Podkreśl w zdaniach imiona i wklej brakujące fotografie.
2. Narysuj tyle kółek, ile głosek słychać w wyrazie. Uzupełnij okienka. Pamiętaj że, głoskę słyszymy, a literę widzimy i zapisujemy! Napisz dwuznak dż wg wzoru. Spróbuj najpierw napisać palcem w powietrzu, później na blacie biurka, następnie zapisz w ćwiczeniach.
3. Wklej na słoikach pasujące do nich etykiety.

Edukacja matematyczna:
Doskonalimy umiejętność odejmowania w zakresie 20.
Rozwiąż zadania w zeszycie ćwiczeń s. 49. Możesz pomóc sobie patyczkami do liczenia.
Dla chętnych: Rozwiąż działanie, a odkryjesz część układanki. KLIKNIJ

Wychowanie fizyczne kl.1 A i 1 B
WF - wykonaj tor przeszkód na podwórku (jeśli pozwoli pogoda) składający się z 6 elementów np. przejście pod krzesłem, przejście po sznurku, toczenie piłki, bieg między słupkami, rzuty do celu, skakanie na jednej nodze, skakanie na skakance itp.. wykorzystaj przedmioty które masz w ogrodzie. Pamiętaj o bezpiecznej zabawie - zrób zdjęcie swojego toru i prześlij swojej pani (zadanie na ocenę).

Edukacja regionalna kl. 1 B
Co to jest las? Obejrzyj film edukacyjny. Z filmu dowiesz się jakie zwierzęta żyją w lesie, jakie rośliny możemy zobaczyć, a także jak należy się zachowywać w lesie.

KLIKNIJ

A teraz obejrzyj krótki filmik o rodzajach drzew, ta wiedza przyda ci się do uzupełnienia karty pracy. KLIKNIJ 
Po obejrzeniu wykonaj zadanie na karcie pracy. Pokoloruj drzewa i przepisz nazwy drzew we właściwe okienka.
Załącznik - Co rośnie w pszczyńskich lasach?  

Środa 13.05.2020
Temat: Co wiemy o Polsce?

Edukacja polonistyczna
1. Dziś utrwalimy naszą wiedzę o Polsce. Na rozgrzewkę przeczytaj wybrany tekst z Elementarza ze s. 78 lub 79 dotyczący Warszawy i Gdańska.
2. Teraz posłuchaj krótkich informacji czytanych przez nauczyciela. Twoim zadaniem jest odgadnięcie nazwy miasta, w którym dana rzecz się znajduje (Warszawa, Kraków, Gdańsk).
KLIKNIJ

3. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń s. 30-31:
• Napisy z naklejek umieść w odpowiednim miejscu na mapie. Możesz sobie pomóc korzystając z mapy z Elementarza ze s. 72.
• Dokończ zdania. Zastanów się, jak rozumiesz słowo ojczyzna?
• Rozwiąż quiz.
• Wklej do tabelki fotografie z pomnikami i znanymi zabytkami pod odpowiednimi miastami: Warszawą, Krakowem i Gdańskiem.

Edukacja matematyczna
Rozwiąż zadania tekstowe z podręcznika s. 95, zad. 3 w zeszycie. Przepisz treść zadań i zapisz odpowiednie działanie. Pamiętaj o zapisaniu odpowiedzi.
Prześlij zdjęcie wykonanych zadań - na ocenę.

Zajęcia kreatywne kl. 1 B
Na dziś było zaplanowane tworzenie gry na temat “Co widziała Wisła, płynąc przez Polskę”. Zamiast tego w linku poniżej znajdziecie grę twórczą, w której możecie stworzyć taki widok wirtualnie.
Po kliknięciu w link automatycznie zostaniesz przekierowany do gry. Następnie wciśnij START. Możesz wybrać dom i dowolnie go powiększyć, wybrać okna, drzwi, roślinność, latarnie, zwierzęta i wiele innych rzeczy, które po drodze może spotkać Wisła. Wszystko pozostawiamy Waszej wyobraźni i kreatywności. Udanej zabawy.
W razie problemów wejdź na stronę grydladzieci.edu.pl, kliknij “Artystyczną krainę”, następnie wybierz grę “Dekorowanie”.
KLIKNIJ

Wychowanie fizyczne kl.1 A

Dzisiaj zapraszam was do wspólnego tańca, myślę, że wam się spodoba, będziecie potrzebować balonika lub piłki. Jeśli nie macie, możecie zatańczyć bez ;-)
KLIKNIJ 

Wtorek 12.05.2020

Temat dnia: Z czego słynie Gdańsk?

Edukacja polonistyczna:
Poszerzenie wiadomości o Gdańsku.
Słuchanie legendy o Juracie - królowej Bałtyku. KLIKNIJ
Otwórz Elementarz na s. 77. Obejrzyj ilustracje i podpisy do nich. Następnie obejrzyj krótki filmik pt. “Gdańsk z lotu ptaka”. KLIKNIJ
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń s. 28.
1.W każdej pętli znajdź wspólne części wyrazów . Zamaluj je. Doklej pasujące wyrazy. Wpisz po jednym wyrazie z każdej pętli.
2. Uzupełnianie zdań wyrazami z dź. Uzupełnij zdania wyrazami z ramki.

Edukacja matematyczna:
Doskonalimy umiejętność odejmowania w zakresie 20.
Rozwiąż zadania w zeszycie ćwiczeń s. 48. Wykonaj działania wg wzoru. Możesz pomóc sobie patyczkami do liczenia.

Informatyka kl.1 A
Zapraszamy do innej odsłony kodowania. Wejdź w link podany poniżej, wyświetli ci się tabelka, na górze mamy kształty, po lewej stronie kolory. Na kratownicy czarnym kółkiem podświetla się kratka - musimy wybrać spośród kształtów po prawej stronie ten, który pasuje. Klikamy na kształt, gdy będzie prawidłowy przejdziemy do następnego slajdu.
Wyślij swojej pani zdjęcie, jak wykonujesz zadanie.
KLIKNIJ

Edukacja regionalna kl.1 A

Co to jest las? Obejrzyj film edukacyjny. Z filmu dowiesz się jakie zwierzęta żyją w lesie, jakie rośliny możemy zobaczyć, a także jak należy się zachowywać w lesie.
KLIKNIJ

A teraz obejrzyj krótki filmik o rodzajach drzew, ta wiedza przyda ci się do uzupełnienia karty pracy. KLIKNIJ

Po obejrzeniu wykonaj zadanie na karcie pracy. Pokoloruj drzewa i przepisz nazwy drzew we właściwe okienka.
Załącznik - Co rośnie w pszczyńskich lasach? 

Poniedziałek 11.05.2020
Blok tematyczny: WĘDRÓWKI PO POLSCE Dzi dzi, Dź dź
Temat: Polskie lekturki spod chmurki - realizujemy III moduł projektu.

Wiersze Jana Brzechwy (przeczytajcie lub wysłuchajcie 3 utworów - wybierzcie sami)
Wiersze do czytania: KLIKNIJ
Wiersze do słuchania (playlista): KLIKNIJ

ZADANIA DO WYKONANIA NA CAŁY TYDZIEŃ:

Zadanie 1 Zorganizujcie Pokaz Mody Baśniowej. Wybierz jedną z postaci z wierszy J. Brzechwy, stwórz strój (możesz użyć ubrań, rekwizytów, napisów itp), przebierz się i zrób sobie w nim zdjęcie. W wiadomości napisz co to za wiersz/postać. Prześlijcie zdjęcie do swojej pani do piątku 15 maja, a my zorganizujemy wirtualny pokaz baśniowej mody na klasowych blogach.

 Zadanie 2 Wykonaj plakat (format A4), na którym zamieścisz informacje na temat twojego ulubionego wiersza J. Brzechwy: Autor, tytuł, główna postać. Narysuj ilustracje do wiersza, tak aby zachęcić inne dzieci do przeczytania lub posłuchania go. Zrób zdjęcie plakatu i prześlij je do swojej Pani do 15 maja.

 Zadanie 3 Wykonaj kukiełki do dowolnego wiersza (wybierz inny wiersz niż w 1 zadaniu) i przedstaw go twojej rodzinie. Nie zapomnij o zrobieniu zdjęć i przesłaniu ich do 15 maja.

 Informatyka kl.1 B

Zapraszamy do innej odsłony kodowania. Wejdź w link podany poniżej, wyświetli ci się tabelka, na górze mamy kształty, po lewej stronie kolory. Na kratownicy czarnym kółkiem podświetla się kratka - musimy wybrać spośród kształtów po prawej stronie ten, który pasuje. Klikamy na kształt, gdy będzie prawidłowy przejdziemy do następnego slajdu.
Wyślij swojej pani zdjęcie, jak wykonujesz zadanie.

 KLIKNIJ 

<strong

Współpracujemy
Wiedziałeś, o tym, że używasz starej wersji przeglądarki Internet Explorer? Zaktualizuj przeglądarkę teraz!