KLASY III

TYDZIEŃ 15: 22.06. - 26.06.2020

Wakacje tuż, tuż …
Rozpoczynacie ostatni tydzień nauki w klasie 3. W tym tygodniu dwa dni będą szczególne. Już we wtorek 23 czerwca obchodzić będziemy Dzień Ojca. Pamiętajcie o życzeniach dla Taty, mocnym uścisku, serdecznym pocałunku i słowach: Kocham Cię Tatusiu! A w piątek zakończycie naukę w klasie trzeciej i rozpoczniecie wakacje! Tematy, które będziecie realizować w tym tygodniu związane będą ze świętowaniem Dnia Ojca oraz bezpieczeństwem podczas nadchodzących wakacji.

Świętujemy Dzień Ojca
1. Wykonajcie na platformie epodreczniki.pl BLOK: 34 „Lato, lato, co ty na to?” TEMAT: 158 „Wycieczka z tatą”. KLIKNIJ 
2. Wysłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać utwór pt. „Piosenka dla taty”. KLIKNIJ 
3. Wykonajcie laurkę dla Taty. Skorzystajcie z naszej propozycji: KLIKNIJ

Pamiętamy o bezpieczeństwie podczas wakacji

1. Obejrzyjcie jeden z filmów nawiązujących do bezpieczeństwa podczas wakacji:
• „Bezpieczne wakacje” z cyklu: Dzieci uczą KLIKNIJ
• „Bezpieczne wakacje PKP. Bezpieczeństwo w lesie” KLIKNIJ
• „Bezpieczeństwo w górach” KLIKNIJ
• „Bezpieczne zachowania” KLIKNIJ
2. Wykonajcie następujące ćwiczenia w polonistycznych kartach pracy:
• Zanim wyruszymy w podróż:
- ćw. 1, 2, 3 s. 64-65
• Bezpiecznie na górskim szlaku:
- ćw. 1, 2 s. 66-67
• Gdy dorosnę, to… :
- Ćw. 3, s. 61; ćw. 6, s. 63
3. Zapiszcie w zeszycie z języka polskiego:
Lekcja
Temat: Czy znam zasady bezpieczeństwa podczas podróży?
Wykonajcie w zeszycie ćwiczenia z polonistycznych kart pracy:
• ćw. 4, s. 65
• ćw. 5, s. 62
4. Wykonajcie ćwiczenia ortograficzne na s. 87 i 88 w polonistycznych kartach pracy.
5. W matematycznych kartach pracy wykonajcie ćwiczenia utrwalające działania w zakresie 100, które znajdują się na s. 50-54.
6. Utrwalcie nazwy zawodów:
• Odszukajcie w wykreślance nazwy zawodów: KLIKNIJ
• Połącz w pary nazwy zawodów z ilustracjami: KLIKNIJ
7. Wysłuchajcie wakacyjnej piosenki:
• „Bezpieczne wakacje” KLIKNIJ
8. W ramach zajęć edukacji regionalnej porozmawiajcie ze swoimi rodzicami, dziadkami, a może i pradziadkami, jak spędzali wakacje, gdy jeszcze chodzili do szkoły.
9. Pamiętajcie o zabawach ruchowych w domu i na świeżym powietrzu.
KLIKNIJ
• Do zabaw na podwórku wykorzystajcie piłkę, skakankę, gumę do skakania, paletki.
Ważne
W polonistycznych i matematycznych kartach pracy zostały jeszcze inne ćwiczenia do wykorzystania. Pamiętajcie, że są to Wasze ćwiczenia i w wolnym czasie możecie je uzupełniać.

JĘZYK ANGIELSKI

22.06 - Proszę powtórzyć wiadomości z klasy 3 grając w quiz: KLIKNIJ

Good luck!
Your English Teacher

24.06 - Zapraszam do wykonania zadań powtórkowych w wirtualnym escape roomie: KLIKNIJ

RELIGIA

23.06. - Św. Jan Chrzciciel - patron naszej Parafii
Obejrzyj filmik: KLIKNIJ

25.06. - Z Bogiem na wakacje. Przeczytaj i obejrzyj: KLIKNIJ

 

ZADANIA NA DNI - 15.06, 19.06

Jacy jesteśmy?
W tym tygodniu proponujemy Wam tematy związane z Waszymi zainteresowaniami. Wykonajcie poniższe ćwiczenia.
1. Przeczytajcie wiersz pt. „Ja”, który znajduje się w podręczniku na s. 154, a następnie przyjrzyjcie się scenkom ze s. 155. Spróbujcie ustnie wyjaśnić, co oznaczają wyróżnione powiedzenia związane z głową i w jakich sytuacjach się je stosuje.
2. Korzystając ze zdobytych informacji wykonajcie następujące ćwiczenia w polonistycznych kartach pracy:
ćw. 1, s. 54
ćw. 4 i ćw. 5, s. 55
ćw. 9, s. 56
3. Obejrzyjcie teraz film pt. „Jak działa mózg? – warsztaty dla dzieci”. KLIKNIJ
Wykonajcie ćw. 2, s. 54 i ćw. 10, s. 57 w polonistycznych kartach pracy.
4. Przeczytajcie opowiadanie Renaty Piątkowskiej pt. „Flet”, które znajdziecie w podręczniku na s. 156 – 157, a następnie dopasujcie nazwy zainteresowań do ilustracji ze s. 158.
5. Przeanalizujcie ilustracje z ćw. 1, s. 58 w polonistycznych kartach pracy i na ich podstawie uzupełnijcie ćw. 2, s. 59.
6. Wysłuchajcie następujących piosenek o zainteresowaniach i marzeniach:
„Moje hobby to marzenia” KLIKNIJ
„ Każdy ma jakiegoś bzika” KLIKNIJ
7. Wykonajcie teraz ćwiczenia w polonistycznych kartach pracy:
ćw. 5, s. 60
ćw. 6, s. 60
ćw. 8, s. 60
ćwiczenia ortograficzne ze s. 75
8. Ćwiczenia dla chętnych, które znajdziecie w polonistycznych kartach pracy
ćw. 6, s. 55
ćw. 7 i 8 s. 56
ćw. 4, s. 59
ćw. 7, s. 60
9. Utrwalcie obliczenia w zakresie 50 wykonując ćwiczenia na s. 47-49 w matematycznych kartach pracy.
10. W ramach zajęć edukacji regionalnej przygotujcie z mamą, tata, babcią, dziadkiem dowolną śląską potrawę np. ajerkuchy, apfelmus, wodzionka, babówka, karbinadle. Możesz wyszukać jeszcze inne potrawy w słowniczku gwary śląskiej. KLIKNIJ
11. Pamiętajcie o ćwiczeniach ruchowych.
WF dla dzieci online KLIKNIJ Korzystajcie z ładnej pogody i wybierzcie się rodzicami na wycieczkę rowerową lub spacer
12. Pamiętajcie także, że do piątku 19 czerwca macie czas, aby dokończyć zadanie długoterminowe pt. Książeczka o krajach europejskich. Życzyny Wam kreatywnych pomysłów.

JĘZYK ANGIELSKI

19.06 - lekcja w załączniku 

 

ZADANIA TYGODNIOWE 08.06 - 10.06

Jestem Europejczykiem i obywatelem świata

W tym tygodniu będziecie podróżować po krajach Unii Europejskiej. Zwiedzicie stolice wybranych państw i poznacie ich zabytki. Podczas podróży bądźcie uważni i z cierpliwością wykonujcie zaproponowane zadania.
1. Obejrzyjcie jedną z zaproponowanych prezentacji:
• „Unia Europejska dla dzieci” KLIKNIJ
• „Unia Europejska” KLIKNIJ
• „Poznajemy kontynenty – Szkoła Profesora Szymona” KLIKNIJ
2. Zapoznajcie się z mapą Europy, przeczytajcie nazwy krajów Unii Europejskiejoraz innych krajów europejskich i ich stolic oraz wykonajcie ustnie ćw. 1, 2 i 3 ze stron 140-141 w podręczniku. Następnie przeczytajcie tekst informacyjny ze s. 142 i wykonajcie poniższe ćwiczenia z polonistycznych kart pracy:
• ćw. 1, s. 41
• ćw. 2 i 3, s. 42
• ćw. 5, s. 43
3. Zaśpiewajcie teraz hymn Unii Europejskiej. Słowa hymnu znajdziecie w podręczniku na s. 142 lub na nagraniu: KLIKNIJ
4. Przeczytajcie ciekawostkę o walucie używanej przez niektóre państwa należące do Unii Europejskiej, którą znajdziecie w podręczniku na s. 145. Następnie zapiszcie w zeszycie z języka polskiego:
Lekcja
Temat: Czy znam kraje Unii Europejskiej?
Pod tematem wykonajcie jedno z zaproponowanych ćwiczeń z podręcznika:
• ćw. 8, s. 145
• ćw. 9, s. 145
Pamiętajcie, aby Wasza wypowiedź była napisana pełnym zdaniem.
5. Przeczytajcie opowiadanie pt. „Milenka w Berlinie”, które znajduje się w podręczniku na s. 146-148 i wykonajcie ustnie ćw. 2, s. 148.
6. Teraz powędrujcie do stolic wybranych państw europejskich. W polonistycznych kartach pracy wykonajcie następujące zadania:
• ćw. 1, s. 44
• ćw. 2, s. 45-46
• ćw. 3, s. 47
7. Czas, abyście poznali inne kontynenty. Obejrzyjcie mapę świata i przeczytajcie ciekawostkę ze stron 150-151 w podręczniku. Korzystając z tych wiadomości wykonajcie następujące ćwiczenia w polonistycznych kartach pracy:
• ćw. 1, s. 49
• ćw. 2, s. 50
• ćw. 3, s. 51
8. W zeszycie do języka polskiego wykonajcie ćw. 1, s. 151 z podręcznika. Przedstawcie się tak, jak zrobiła to Ela. Zwróćcie uwagę na wyrazy, które musicie napisać wielką literą.
9. Sprawdźcie się teraz:
• Czy potraficie nazwać wskazane kontynenty na mapie świata? KLIKNIJ
• Czy potraficie wskazać na mapie świata, gdzie leżą te państwa? KLIKNIJ
10. Przeczytajcie tekst pt. „Jak odkrywano nowe lądy?”, który znajduje się w podręczniku na s. 152. Odpowiedzcie ustnie na pytanie 2 i 3 ze s. 153 oraz wykonajcie ćwiczenie 5 i 6, s. 52 w polonistycznych kartach pracy.
11. ZADANIA DLA CHĘTNYCH:
• Przeczytajcie opowiadanie pt. ”Paszport czy dowód osobisty” ze s. 144-145 w podręczniku
• Wykonajcie następujące ćwiczenia w polonistycznych kartach pracy:
 ćw. 4, s. 42
 ćw. 6 i 7, s. 43
 ćw. 6 i 7 s. 52
12. Przypomnijcie sobie wiadomości o kilogramach i dekagramach, które poznaliście w ubiegłym tygodniu. Czas abyście je utrwalili. Wykonajcie ustnie ćw. 1, 2, 5 i 7 ze s. 128-129 w podręczniku. W matematycznych kartach pracy wykonajcie ćwiczenia na s. 34 i 35.
13. Utrwalcie działania matematyczne w zakresie 30. Wykonajcie ćwiczenia od s. 43 do s. 46 w matematycznych kartach pracy.
14. Na zajęciach informatycznych utrwalcie wiedzę o krajach Unii Europejskiej i zagrajcie w gry edukacyjne. Wybierzcie jedną z proponowanych: KLIKNIJ
• Puzzle z Unią Europejską KLIKNIJ
• Pomóż babci zgadnąć skąd pochodzą pamiątki KLIKNIJ
• Dopasuj flagi KLIKNIJ
15. Podczas zajęć regionalnych uzupełnijcie mini słowniczek gwarowy i wpiszcie 5 wyrazów, które są nazwami zwierząt. Skorzystajcie ze słownika online: KLIKNIJ

16. Pamiętajcie o ćwiczeniach ruchowych. Proponujemy Wam:
• ćwiczenia ze skakanką: KLIKNIJ
• ćwiczenia szybkościowe: KLIKNIJ
• ćwiczenia z piłką: KLIKNIJ
17. ZADANIE DŁUGOTERMINOWE
W ramach zajęć kreatywno – plastycznych wykonajcie książeczkę o krajach europejskich. Wykorzystajcie wycinankę A z polonistycznych kart pracy. Znajdziecie tam flagi różnych państw. Wybierzcie co najmniej 10 krajów, zapiszcie ich nazwę, stolicę i zabytki. Forma, układ książeczki oraz jej grafika zależą od Waszej pomysłowości. Możecie także wykorzystać materiały, które znajdziecie w internecie. Na wykonanie książeczki macie czas 2 tygodnie, czyli do 19 czerwca. Życzymy Wam wielu kreatywnych pomysłów.

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcje w załączniku: 

RELIGIA

Jezus nam błogosławi Obejrzyj filmik: KLIKNIJ

pobierz i przeczytaj: KLIKNIJ i uzupełnij karty pracy – lekcja 45 /strona 65/

ZADANIA TYGODNIOWE 01.06 - 05.06

 Rodzinne radości i smutki cd.
Witajcie w czerwcu! Dziś, w dniu Waszego święta – w Dniu Dziecka – życzymy Wam spełnienia marzeń, radości, słońca i zdrowia. Bądźcie szczęśliwi!!!
Dziś rozpoczynamy także ostatni miesiąc nauki w klasie trzeciej. Wykonajcie ćwiczenia, których tematyka związana jest ze zwierzętami. Poznacie różne rasy psów oraz budowę tych zwierząt.

1. Na dobry początek tygodnia i w dniu Waszego Święta wykonajcie następujące radosne zadania:
• Na platformie epodręczniki wykonajcie: Blok 33 pt. Święto dzieci, Temat 151: Dzień Dziecka KLIKNIJ
• W ramach zajęć informatyki wykonajcie: Blok 33 pt. Święto dzieci, Temat: Strefa gier. Wybierzcie grę planszową „Spacerkiem do lasu” i zagrajcie w nią z rodziną.

2. Przeczytajcie tekst informacyjny pt. „Co potrafią zwierzęta”, który znajdziecie w podręczniku na s. 134-136, a następnie wykonajcie ćw. 1 i ćw. 2 na s. 34 w polonistycznych kartach pracy.

3. Zapiszcie w zeszycie z j. polskiego:
Lekcja
Temat: Co potrafią zwierzęta?
Pod tematem wykonajcie ćw. 1 ze s. 136 z podręcznika. Pamiętajcie, aby odpowiedź na pytanie z ćwiczenia zapisać pełnym zdaniem. Wykorzystajcie informacje z przeczytanego tekstu.

4. Obejrzyjcie ilustrację przedstawiającą budowę psa. Znajdziecie ją w podręczniku na s. 134. Przeczytajcie ważną informację, którą mówi pani Magda, a następnie wykonajcie ćw. 3 ze s. 35 w polonistycznych kartach pracy.

5. Przeczytajcie opis psa i opis kota, które znajdują się w ćw. 5 na s. 36 w polonistycznych kartach pracy. Uzupełnijcie opisy kolorami według kodu w poleceniu.

6. Opiszcie w zeszycie do j. polskiego wybrane zwierzę, korzystając z wyrazów zgromadzonych w ćw. 6, s. 36 w polonistycznych kartach pracy. Pamiętajcie, aby w Waszych opisach były widoczne 3 części: wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Zapiszcie opis pod wcześniej wykonanym ćwiczeniem.

7. Utrwalcie zdobytą wiedzę wykonując ćwiczenia on -line:
• Rozpoznajcie wskazane elementy budowy psa: KLIKNIJ
• Rozpoznajcie rasy psów: KLIKNIJ

8. Przeczytajcie opowiadanie „Happy – szczęśliwy orangutan z Borneo”, które znajdziecie w podręczniku na s. 137-139 i odpowiedzcie ustnie na pytania pod tekstem.
9. Wykonajcie następujące ćwiczenia w polonistycznych kartach pracy:
• ćw. 1, s. 37
• ćw. 3, s. 38

10. Z zaproponowanych poniżej ćwiczeń z polonistycznych kart pracy wybierzcie jeszcze jedno i wykonajcie je:
• ćw. 4, s. 35
• ćw. 5, s. 39

11. Wykonajcie ćwiczenia ortograficzne D1 i D2 na s. 86 w polonistycznych kartach pracy.

12. W ramach zajęć kreatywnych wykonajcie krzyżówkę z hasłem: ZWIERZĘTA.

13. Matematyka: Obejrzyjcie prezentację o jednostkach masy. KLIKNIJ

14. Przeczytajcie uważnie informacje ze s. 124-125 w podręczniku z matematyki i wykonajcie ustnie:
• ćw. 2, s. 125.
• ćw. 3, s. 126
• ćw. 4, s. 126
• ćw. 5, s. 126

15. Wykonajcie ćwiczenia na s. 32 i 33 w matematycznych kartach pracy.

16. Utrwalcie mnożenie i dzielenie rozwiązując test ze s. 31 w matematycznych kartach pracy.

17. Posłuchajcie piosenek, a następnie ulepcie z plasteliny psa lub namalujcie go farbami.
• Piosenka pt. „Jak rozmawiać z psem”. KLIKNIJ
• Piosenka pt. „Kundel Bury” KLIKNIJ
• Piosenka pt. „Pieski małe dwa” KLIKNIJ

18. Pamiętajcie o zajęciach ruchowych. W tym tygodniu:
• Obiegnijcie swój dom 5 razy lub więcej. Poproście kogoś o zmierzenie czasu.
• Wyznaczcie w pokoju start i metę a następnie: obiegnijcie trasę, przejdźcie ją na czworakach, obiegnijcie przekładanką, przejdźcie w pozycji „raki do przodu”. Cały tor przeszkód powtórzcie 3 razy.
• Wykonajcie kilka ćwiczeń z ciężarkami np. napełnijcie wodą małe butelki plastikowe KLIKNIJ

19. Pamiętajcie o pracy związanej z wykonaniem drzewa genealogicznego Waszej rodziny. Termin zakończenia pracy mija w piątek, 5 czerwca.

JĘZYK ANGIELSKI - CAŁY TYDZIEŃ

Lekcje w pliku do pobrania 

RELIGIA

1 lekcja Niezliczone dary Jezusa
Obejrzyj filmik: KLIKNIJ pobierz i przeczytaj: KLIKNIJ uzupełnij karty pracy – lekcja 44 /strona 64/

2 lekcja Jezus nam błogosławi
Obejrzyj filmik: KLIKNIJ pobierz i przeczytaj: KLIKNIJ uzupełnij karty pracy – lekcja 45 /strona 65/

ZADANIA TYGODNIOWE 25.05 - 29.05

Rodzinne radości i smutki

W tym tygodniu będziemy realizować tematy o rodzinie. Wśród dni całego tygodnia jeden będzie szczególny. Już we wtorek obchodzić będziemy Dzień Mamy. Pamiętajcie o życzeniach dla Mam, mocnym uścisku, serdecznym pocałunku i słowach: Kocham Cię Mamo!

1. Posłuchajcie kilka razy piosenkę „Jesteś Mamo skarbem mym”. Śpiewajcie refren ze słowami na ekranie, a w Dniu Mamy zaśpiewajcie pięknie swoim kochanym Mamom.
KLIKNIJ

2. Obejrzyjcie ilustracje oraz przeczytajcie wiersz pt. „Kraina rodzina” na s. 124-125 w podręczniku. Następnie wykonajcie następujące ćwiczenia w polonistycznych kartach pracy:
- ćw. 1 i ćw. 3 s. 26
- ćw. 4 i ćw. 5 s. 27

3. Przeczytajcie opowiadanie „Kopciuszek”, które znajduje się w podręczniku na s. 127-129, a następnie wykonajcie ćw. 1 ze s. 29 oraz ćw. 5 ze s. 30 w polonistycznych kartach pracy.

4. W zeszycie z j. polskiego zapiszcie:
Lekcja
Temat: Czy znam swoje obowiązki domowe?
Pod tematem wykonajcie ćw. 6 s. 30 z polonistycznych kart pracy.

5. Przeczytajcie opowiadanie „Dzień jak kamień”, które jest w podręczniku na s. 131, a następnie wykonajcie ćw. 1 ze s. 31 w polonistycznych kartach pracy, a w zeszycie z j. polskiego wykonajcie ćw. 3 ze s. 31. Ułóżcie 3 zdania.

6. Przeczytajcie opowiadanie pt. „Znajomy taty” ze strony 132-133 w podręczniku i wykonajcie ćwiczenia na s. 32 i 33 w polonistycznych kartach pracy.

7. Z podanych ćwiczeń w polonistycznych kartach pracy wybierzcie jeszcze jedno i wykonajcie je.
- ćw. 7 s. 28
- ćw. 8 s. 28
- ćw. 3, s. 29

8. We wtorek, w Dniu Mamy, wykonajcie ćwiczenia na platformie edukacyjnej: BLOK 31 „Święto Mamy”. KLIKNIJ
Wybierzcie jeden z trzech tematów:
- Temat 143: „Ważne słowa”
- Temat 144: „Święto naszych mam”
- Temat 145: „Praca zawodowa naszych mam”

9. Wykonajcie ćwiczenia ortograficzne na platformie Eduelo. Utrwalcie pisownie wyrazów z „ó” wymiennym. KLIKNIJ

10. Zabawy dla chętnych:
- Znajdź ukryte słowo:
KLIKNIJ
KLIKNIJ
- Przeciągnij litery w wybrane miejsce:
KLIKNIJ

11. Matematyka
Zobaczcie, jak tym razem dzieliła Pani Magda. Przeczytajcie jej słowa, które znajdują się w podręczniku do matematyki na s. 122 w ćw. 6. Zobaczcie jak jeszcze można rozbić liczby w dzieleniu. Następnie zapiszcie w zeszycie z matematyki:
Lekcja
Temat: Dzielimy liczby.
Pod tematem wykonajcie ćw. 7 i 8 ze s. 122 z podręcznika.

12. W matematycznych kartach pracy wykonajcie:
-ćw. 6, s.28
- zadania tekstowe na s. 29 i 30

13. Zajęcia kreatywne
Pobawcie się z rodzicami, rodzeństwem, dziadkami, kuzynami… w grę rodzinną „Znamy się lepiej” KLIKNIJ

14. Zajęcia plastyczne
Wykonajcie piękną laurkę dla Mamy i wręczcie ją wewtorek, w dniu Jej święta.

15. Pamiętajcie o zajęciach ruchowych. Poćwiczcie:
- Zdalna lekcja wychowania fizycznego KLIKNIJ
- Wylosujcie 3 karty z ćwiczeniami. Każde ćwiczenie wykonujcie 10 razy KLIKNIJ
- Zaproście rodzinkę na marszobiegi wokół domu lub w lesie

16. ZADANIE DŁUGOTERMINOWE – na jego wykonanie macie czas 2 tygodnie, czyli do piątku, 5 czerwca
Edukacja regionalna
Narysujcie drzewo genealogiczne swojej rodziny. Możecie skorzystać z licznych podpowiedzi w internecie lub wykonać je według własnego pomysłu. Drzewo genealogiczne rozpocznijcie od zaznaczenia swoich prababć i pradziadków. Zapiszcie ich imiona.

JĘZYK ANGIELSKI - CAŁY TYDZIEŃ

Lekcje w załączonych plikach. 

RELIGIA

Dziękczynienie dla Pana Jezusa
Obejrzyj filmik: KLIKNIJ
pobierz i przeczytaj: KLIKNIJ
uzupełnij karty pracy – lekcja 43 /strona 62 - 63/

Przyjęcie Komunii w czasie Mszy Świętej

Obejrzyj filmik: KLIKNIJ
pobierz i przeczytaj: KLIKNIJ
uzupełnij karty pracy – lekcja 42 /strona 61/. 

ZADANIA TYGODNIOWE 18.05 - 22.05

Temat tygodniowy: Zdrowy tryb życia

Czy wiecie co należy robić, aby być silnym i zdrowym? Aby poznać odpowiedź na to pytanie wykonajcie ćwiczenia, które proponujemy Wam w tym tygodniu.

1. Obejrzyjcie jeden z filmików o zdrowym odżywianiu:
• „Jestem tym, co jem” KLIKNIJ
lub
• „Mózgowe jedzenie” KLIKNIJ
2. Przeczytajcie tekst informacyjny pt .”Jaka jest recepta na zdrowie?”, który znajdziecie w podręczniku na s. 116-117, a następnie zapiszcie w zeszycie z języka polskiego:
Lekcja
Temat: Czy znam receptę na zdrowie?
Pod tematem przepiszcie receptę na zdrowie Papugi Sylaby ze s. 117 z podręcznika. Zaproponowane przez Sylabę wyrazy użyjcie w odpowiedniej formie. Rozpocznijcie tak:
Aby być zdrowym należy: …..
3. Wykonajcie ćw. 1 na s. 16-17 w polonistycznych kartach pracy.
4. Zapoznajcie się z piramidą żywienia, którą znajdziecie w podręczniku na s. 120 lub obejrzyjcie krótki film pt. „Zdrowy styl życia. Zdrowe odżywianie”. KLIKNIJ
5. Wykonajcie teraz następujące ćwiczenia w polonistycznych kartach pracy:
• ćw. 1, s. 18
• ćw. 4, s. 20
• ćw. 6, s. 21
6. Posłuchajcie piosenek. Wybierzcie jedną i śpiewajcie ją każdego dnia.
• „Alfabet warzywno– owocowy” KLIKNIJ
• „Piosenka o niezdrowym jedzeniu” KLIKNIJ
7. Przeczytajcie tekst pt. „Jaki sport uprawiam”, który znajdziecie w podręczniku na s. 121-123, a następnie wykonajcie ustnie ćw. 4, które się tam znajduje.
8. W polonistycznych kartach pracy wykonajcie ćw. 1 i 2 ze s. 22 oraz 8 i 9 ze s. 25.
9. Spośród podanych niżej ćwiczeń, które znajdziecie w polonistycznych kartach pracy wybierzcie jeszcze jedno i wykonajcie je.
• ćw. 3, s. 23
• ćw. 4, s. 23
• ćw. 6, s. 24
• ćw. 7, s. 24
10. Utrwalcie pisownię wyrazów z „ó” i „u”: wykonajcie ćwiczenia na s. 70-71 w polonistycznych kartach pracy.

11. ZADANIA DLA CHĘTNYCH
• Przeczytajcie wywiad z dietetykiem, który znajdziecie w podręczniku na s. 118-119
• „Zdrowe odżywianie – piramida zdrowego odżywiania” KLIKNIJ
• Zasady zdrowego odżywiania się – grupowanie KLIKNIJ
Połączcie ilustracje z nazwami dyscyplin sportowych KLIKNIJ

12. Podczas zajęć informatyki wykorzystajcie platformę edukacyjną i wypełnijcie kolorami owoce KLIKNIJ

13. Przypomnijcie sobie, co to jest dzielenie i jak nazywają się liczby w dzieleniu. Pomoże Wam w tym krótki film. KLIKNIJ
14. Otwórzcie podręcznik z matematyki na s. 121 i wykonajcie ustnie ćw. 1. Następnie przeczytajcie, co mówi Pani Magda w ćw. 3 i wykonajcie ustnie przykłady z tego ćwiczenia.
15. W matematycznych kartach pracy wykonajcie ćwiczenia na s. 27 i 28 (bez ćwiczenia 6 ze s. 28)
16. W zeszycie z matematyki zapiszcie:
Lekcja
Temat: Dzielimy liczby.
Pod tematem wykonajcie ćw. 4, s. 122 z podręcznika. Pamiętajcie, że dzielną rozbijamy na dziesiątki i jedności. Najpierw dzielimy dziesiątki, potem jedności. Uzyskane wyniki do siebie dodajemy.

17. Edukacja regionalna:
Wybierzcie 5 produktów z piramidy żywieniowej i zapiszcie je w Mini słowniczku gwary śląskiej. Pamiętajcie, ze najpierw zapisujemy wyraz w polskim brzmieniu, a potem w gwarze. Skorzystajcie ze słowniczka: KLIKNIJ

18. Pamiętajcie o ćwiczeniach ruchowych. Proponujemy Wam następujące ćwiczenia:
KLIKNIJ
• Biegnijcie w miejscu z wysoko uniesionymi kolanami przez 10 s., a potem uderzajcie nogami o pośladki także przez 10 sekund. Chwilę odpocznijcie. Ćwiczenie powtórzcie 3 razy.
• Zróbcie przysiad, a następnie wyskoczcie wysoko w górę. Wróćcie do pozycji wyjściowej. Powtórzcie ćwiczenie 3 razy.

19. Zajęcia kreatywne.
W tym tygodniu dalej pracujcie nad lapbookiem. Termin zakończenia pracy: piątek, 22 maja.
Życzymy Wam kreatywnych pomysłów.

JĘZYK ANGIELSKI - cały tydzień

Lekcje w załączniku 

RELIGIA

21.05 - Przyjęcie komuni w czasie Mszy Świętej

Obejrzyj filmik: KLIKNIJ
pobierz i przeczytaj: KLIKNIJ
uzupełnij karty pracy – lekcja 41 /strona 60/.

19.05 - Prosimy Boga o jedność i pokój

Obejrzyj filmik: KLIKNIJ

pobierz i przeczytaj: KLIKNIJ
uzupełnij karty pracy – lekcja 40 /strona 59/.

ZADANIA TYGODNIOWE 11.05 - 15.05

Natura i ekologia cd.

W tym tygodniu kontynuujemy tematy związane z naturą i ekologią. Przygotowałyśmy dla Was kolejne zadania. Mamy nadzieję, że rozbudzimy w Was jeszcze większe zainteresowania związane z otaczającą przyrodą.
1. Obejrzyjcie bajkę edukacyjną „Mieszkańcy łąki”. KLIKNIJ

2. Przeczytajcie teksty: „Kto mieszka na łące” i „Co rośnie na łące” ze stron 106-109 w podręczniku, a następnie wykonajcie ćw. 1, s. 8 w polonistycznych kartach pracy.

3. Zapiszcie w zeszycie z j. polskiego:
Lekcja
Temat: Co się dzieje na łące?
Z podanych ćwiczeń wybierzcie jedno i zapiszcie odpowiedź. Wasze wypowiedzi pisemne powinny mieć co najmniej 3 zdania. Pamiętajcie o wielkiej literze na początku i kropce na końcu zdania.
• ćw. 2, s. 106
• ćw. 4, s. 109

4. W ramach edukacji muzycznej wysłuchajcie utworu Edvarda Griega „Poranek”. Ta piękna muzyka jest tłem do filmu „Łąka – rośliny i zwierzęta” KLIKNIJ

5. Zapoznajcie się z tekstem i ilustracją rośliny zielnej, które znajdują się w podręczniku na s. 110, a następnie w polonistycznych kartach pracy wykonajcie:
• ćw. 1, s. 10
• ćw. 3, s. 11

6. Przeczytajcie tekst „Co jest sprzymierzeńcem, a co szkodnikiem w ogrodzie”, który znajdziecie w podręczniku na s. 112-113, a następnie w polonistycznych kartach pracy wykonajcie:
• ćw. 1, s. 12
• ćw. 3, s. 13

7. Spośród podanych ćwiczeń, które znajdziecie w polonistycznych kartach pracy wybierzcie i wykonajcie jeszcze jedno:
• ćw. 2, s. 9
• ćw. 2, s. 11

8. Przeczytajcie tekst ze s. 114 w podręczniku, a następnie w polonistycznych kartach pracy wykonajcie ćw. 1, s. 14 i ćw. 2, s. 15

9. Poćwiczcie ortografię i wykonajcie ćwiczenia na s. 68 i 69 w polonistycznych kartach pracy.

10. DLA CHĘTNYCH:
• Przepiszcie dowolny wiersz z ćw. 2, s. 115 z podręcznika. Można tekst ozdobić drobnymi piktogramami.
• Obejrzyjcie jeden z odcinków bajki „Pszczółka Maja” np. KLIKNIJ
• Rozwiążcie zagadki: KLIKNIJ
• Ułóżcie puzzle: KLIKNIJ

11. Wykonajcie ćwiczenia na s. 26 w matematycznych kartach pracy, a następnie zapiszcie w zeszycie z matematyki:
Lekcja
Temat: Utrwalamy mnożenie.
Pod tematem przepiszcie działania z ćw. 10 ze strony 120 w podręczniku i obliczcie je według wzoru z ćw. 8. Pamiętajcie, że mnożenie jest przemienne.
12. W ramach edukacji regionalnej uzupełnijcie mini słowniczek gwarowy. Dopiszcie 5 nazw warzyw. Możesz skorzystać z propozycji: kalarepa, rzodkiewka, marchew, pomidor, szczypiorek. Możesz także zajrzeć do słowniczka gwary online: KLIKNIJ

13. Na zajęciach informatycznych zaprojektujcie w generatorze kart pracy obrazek przedstawiający motyla. Pamiętajcie o symetrii! KLIKNIJ

14. Pamiętajcie o zabawach ruchowych. Wykorzystajcie następujące propozycje:
KLIKNIJ 
• Poćwiczcie z piłką: podrzucajcie, chwytajcie, podbijajcie, rzucajcie do celu.
• Przejdźcie na czworakach pokój tam i z powrotem3 razy.
• Wykonajcie bez odpoczynku 10 pajacyków.

15. ZADANIE DŁUGOTERMINOWE
Wykonajcie lapbook o mieszkańcach łąki czyli roślinach i zwierzętach tam mieszkających. Na to zadanie macie czas 2 tygodnie czyli do 22 maja. Życzymy Wam kreatywnych pomysłów.

JĘZYK ANGIELSKI - CAŁY TYDZIEŃ

Lekcje w załącznikach: 

RELIGIA

Modlitwa Ojcze nasz
Obejrzyj filmik: KLIKNIJ

pobierz i przeczytaj: KLIKNIJ
uzupełnij karty pracy – lekcja 39 /strona 57 - 58/.

Ofiara Jezusa
Obejrzyj filmik: KLIKNIJ
pobierz i przeczytaj: KLIKNIJ
uzupełnij karty pracy – lekcja 38 /strona 56/.

ZADANIA TYGODNIOWE 04.05 - 08.05

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Natura i ekologia

W tym i kolejnym tygodniu będziecie pogłębiać wiedzę o otaczającej nas wszystkich przyrodzie. Wiemy, że lubicie tą tematykę. Wykonajcie więc zadania przeznaczone na obecny tydzień.

1. Obejrzyjcie film edukacyjny pt. „Mój świat. Przyroda wokół nas”. KLIKNIJ 

2. Przeczytajcie tekst pt. „Co interesuje ekologa” z podręcznika s. 96, oraz informacje o środowisku życia pasikonika śpiewającego, kreta europejskiego, czapli siwej i szczupaka pospolitego, które znajdziecie w podręczniku na stronach 98-99.3

. Na podstawie zdobytych informacji wykonajcie ćwiczenia 2, 3, 4 s. 2-3 w polonistycznych kartach pracy.

4. Przeczytajcie tekst „Po co są komary” z podręcznika s. 100, a następnie wykonajcie ćw. 1 i 2 s. 4 w polonistycznych kartach pracy.

5. W zeszycie z j. polskiego zapiszcie:

LekcjaTemat: Czy owady są potrzebne?

Pod tematem wykonajcie ćw. 5 s. 5 z polonistycznych kart pracy.

Rozpocznijcie tak: Moim zdaniem owady są potrzebne, ponieważ…. . Spróbuj zapisać trzy argumenty.

6. W podręczniku na stronach 102 – 105 znajdziecie „Blog Antka”. Przeczytajcie go. Dowiecie się z niego, jak toczy się życie zwierząt w jeziorze. Następnie wykonajcie ćw. 2 s. 6 i ćw. 4 s. 7 w polonistycznych kartach pracy.

7. Spośród podanych ćwiczeń, które znajdują się w polonistycznych kartach pracy, wybierzcie jeszcze jedno i wykonajcie je.

• ćw. 1, s. 2

• ćw. 3, s. 5

• ćw. 4, s. 5

• ćw. 3, s. 78.

Zadania dla chętnych:

• ćw. 1, s. 6

KLIKNIJ

KLIKNIJ 

 9. Wykonajcie wszystkie ćwiczenia na stronie 25 w matematycznych kartach pracy.

10. Informatyka
Wybierzcie jedno ze zwierzą żyjących w jeziorze (skorzystajcie z blogu Antka). Następnie uruchomcie na komputerze edytora tekstu. Zapiszcie dowolną ciekawostkę o wybranym zwierzęciu, pobierzcie z internetu obraz i wklejcie. Jeżeli nie macie dostępu do internetu wówczas nie martwcie się, lecz tekst zapiszcie samodzielnie na kartce i wykonajcie ilustrację.

11. Pamiętajcie o ćwiczeniach ruchowych. Proponujemy:
• Biegi w naturalnym środowisku czyli po ogrodzie.
• Rzuty piłką do celu stałego i ruchomego.
KLIKNIJ 

12. Edukacja regionalna
Czy wiecie jak po śląsku brzmią te słowa? Z podanej listy wybierzcie 5 wyrazów, a następnie znajdźcie ich śląskie odpowiedniki.
Pomocy szukajcie tutaj: KLIKNIJ 

Wyrazy do wyboru: rumianek, mrówka, jaskry, dżdżownica, stokrotka, motyl, zając, komar, koniczyna, leszczyna, mniszek lekarski, ćma, trawa, niezapominajki, bratki, bez

Załóżcie teraz mini słowniczek gwarowy, w którym będziecie zapisywać poznane słowa. Zapiszcie w jednej kolumnie wybrane wyrazy po polsku, a po drugiej tesame wyrazy w gwarze. Forma słowniczka może być dowolna. Pamiętajcie o karcie tytułowej czyli: Mini słowniczek gwarowy. Na kolejnych zajęciach będziecie dopisywali następne wyrazy.

Dla chętnych:
Słowniczek można ozdabiać ilustracjami.

13. Edukacja muzyczna:
Posłuchajcie nagrania. Podczas pierwszego słuchania wymawiajcie rytmicznie sylaby zapisane pod nutami. Podczas drugiego słuchania dołączcie rytmiczne klaskanie. Pamiętajcie, żeby nie klaskać podczas pauzy! KLIKNIJ 

14. Zajęcia kreatywno – plastyczne
• Będziecie realizować Ogólnopolski projekt czytelniczy pt. „Lekturki spod chmurki”. Szczegółowe informacje dotyczące zadań zostaną podane poprzez dziennik elektroniczny.

15. ZADANIE DŁUGOTERMINOWE:
Załóżcie i systematycznie uzupełniajcie Mini słowniczek gwarowy.

JĘZYK ANGIELSKI - CAŁY TYDZIEŃ

INFORMACJA O SPRAWDZIANIE

Klasa 3 b - poniedziałek 4 maja

Klasa 3a - piątek 8 maja

Informacja o sprawdzianie dla klasy 3a:
Proszę, żeby uczniowie klasy 3a napisali sprawdzian z języka angielskiego z rozdziału 5. Sprawdzian był zapowiedziany wcześniej. Szczegóły dotyczące zakresu materiału są opisane w dzienniku w zakładce „Sprawdziany”. Ostateczny termin to 8 maja. Po tym terminie sprawdzian będzie nieaktywny.
Proszę zalogować się na swoim koncie na portalu Quizizz, a test będzie widoczny. Jeżeli ktoś nie założył konta, to proszę wejść na stronę: joinmyquiz.com i tam wpisać kod: 425012 .
W teście są zadania na słuchanie, więc proszę włączyć głośnik.
Konto można założyć i zapisać się do klasy na portalu quizizz klikając w link: KLIKNIJ 
Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam,
Iwona Przemyk

Informacja o sprawdzianie dla klasy 3b:
Proszę, żeby uczniowie klasy 3b napisali sprawdzian z języka angielskiego z rozdziału 5. Sprawdzian był zapowiedziany wcześniej na 4 maja. Szczegóły dotyczące zakresu materiału są opisane w dzienniku w zakładce „Sprawdziany”. Ostateczny termin to 8 maja.
Proszę zalogować się na swoim koncie na portalu Quizizz, a test będzie widoczny. Jeżeli ktoś nie założył konta, to proszę wejść na stronę: joinmyquiz.com i tam wpisać kod: 425012
W teście są zadania na słuchanie, więc proszę włączyć głośnik.
Konto można założyć i zapisać się do klasy na portalu Quizizz klikając w link: KLIKNIJ 
Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam,
Iwona Przemyk

 LEKCJE 04.05 - 08.05

 

RELIGIA

Przeistoczenie - wielka tajemnica wiary
Obejrzyj filmik: KLIKNIJ
pobierz i przeczytaj: KLIKNIJ
uzupełnij karty pracy – lekcja 37 / strona 55 /.

Liturgia eucharystyczna
Obejrzyj filmik: KLIKNIJ
pobierz i przeczytaj: KLIKNIJ 

uzupełnij karty pracy – lekcja 36 / strona 53 /.

ZADANIA TYGODNIOWE 27.04 - 30.04

Jak komputery zmieniają świat?

W tym tygodniu dowiecie się, jak w bezpieczny sposób korzystać z komputera i Internetu. Przygotowaliśmy dla Was następujące zadania:
1. Jako wprowadzenie do tematu przeczytajcie tekst informacyjny z podręcznika s. 79 oraz czytankę pt. „Jak nie dać się zdominować komputerom?” z podręcznika s. 82-83. Następnie w zeszycie z j. polskiego zapiszcie:
Lekcja
Temat: Komu jest potrzebny komputer?
Pod tematem wykonajcie pisemnie jedno z dwóch zadań:
• ćw. 2, s. 78 w podręczniku (zapiszcie co najmniej 3 zdania rozwinięte)
• ćw. 3, s. 83 w podręczniku (zapiszcie co najmniej 3 zasady)

2. Wykonajcie w polonistycznych kartach pracy ćw. 1, 2, 3, s. 56 – 57.

ZADANIE NA CAŁY TYDZIEŃ
ćw. 1, s. 58 począwszy od poniedziałku 27. 04 do czwartku 30. 04.(chętni mogą uzupełniać do końca tygodnia)

3. Obejrzyjcie jeden z filmów o zasadach bezpieczeństwa w Internecie:
KLIKNIJ 
KLIKNIJ 

4. Przeczytajcie tekst z podręcznika s. 84 – 85 pt. „Dzieci w sieci” a następnie wykonajcie w zeszycie z j. polskiego (pod wcześniejszym zadaniem) ćw. 5, s. 85.

5. Przeczytajcie tekst z podręcznika s. 80, a następnie wybierzcie do wykonania 3 ćwiczenia z podanej listy:
• ćw. 1, s. 52
• ćw. 2, s. 52,
• ćw. 3, s. 53
• ćw. 1, s. 59
• ćw. 2, s. 59

6. Posłuchajcie kilka razy i próbujcie śpiewać piosenkę pt. „Fajnie w internecie”
KLIKNIJ 

7. W ramach zajęć informatycznych wykonajcie dwa ćwiczenia:
• ćw. 6, s. 51 w polonistycznych kartach pracy
KLIKNIJ 

8. ZADANIA DLA CHĘTNYCH
• ćw. 5, s. 51
• ćw. 6, 7, 8 s. 55
• wycinanka c do s. 56

9. Na podsumowanie tematu wykonajcie blok 33 „Święto dzieci” temat 156 „W komputerowej sieci. Sprawdź się”
KLIKNIJ 

10. Utrwalcie mnożenie liczb dwucyfrowych przez jednocyfrowe:
• Zapiszcie w zeszycie z matematyki:
Lekcja
Temat: Mnożymy liczby.
Pod tematem wykonajcie ćw. 4 i 5 s. 119 w podręczniku

11. Pamiętajcie o sprawności fizycznej. W tym tygodniu wykonajcie następujące ćwiczenia:
• Korzystając z ładnej pogody pobawcie się na podwórku w klasy lub zróbcie wesoły tor.
• Ćwiczcie skoki na skakance. Spróbujcie skoczyć bez zatrzymywania się 30 razy.
• Turlajcie się po dywanie w jedna i drugą stronę.
Udanej zabawy!!!

12. W ramach edukacji regionalnej:
• Przypomnijcie sobie występy kolegów z zespołem GRYFNE BAJTLA. Spróbujcie śpiewać pieśniczki, które znacie
KLIKNIJ 

13. Praca plastyczna
• W najbliższy weekend obchodzimy święta narodowe: 1, 2 i 3 Maja. W związku z tym wykonajcie laurkę dla Polski w barwach narodowych. Wyślijcie zdjęcia do piątku.

JĘZYK ANGIELSKI - CAŁY TYDZIEŃ

Przebieg lekcji i odwowiedzi znajdują się w załącznikach. 

RELIGIA - 28.04

Obejrzyj filmik: KLIKNIJ
pobierz i przeczytaj artykuł: KLIKNIJ
i uzupełnij karty pracy – lekcja 34 /str. 50-51/

RELIGIA - 30.04

Przygotowanie darów we Mszy Świętej
Obejrzyj filmik KLIKNIJ
pobierz i przeczytaj KLIKNIJ
uzupełnij karty pracy – lekcja 35 / strona 52 /.

ZADANIA TYGODNIOWE 20.04 - 24.04

Edukacja wczesnoszkolna

Człowiek wobec sił natury
W najbliższą środę obchodzić będziemy Dzień Ziemi. Proponujemy więc Wam na obecny tydzień nauki, zadania związane z tym tematem.

1. Wysłuchajcie piosenkę pt. „Ziemia, wyspa zielona”. Powtarzajcie ja kilka razy dziennie, aby nauczyć się słów na pamięć.
KLIKNIJ 

2. Obejrzyjcie ilustrację na s. 86-87 w podręczniku, a następnie przeczytajcie opowiadanie ze s. 88-89 „Bajka o żywiołach” .

3. Korzystając z ilustracji i tekstu opowiadania (s. 86-89 w podręczniku) uzupełnijcie następujące ćwiczenia w polonistycznych kartach pracy:
• ćw. 1, s. 60-61
• ćw. 2 i 5 s. 62 – 63
• DLA CHĘTNYCH: ćw. 4, s. 62

4. W zeszycie z języka polskiego zapiszcie:
Lekcja
Temat: Czy wiem, jaką moc mają żywioły?
Pod tematem lekcji wykonajcie jedno z zaproponowanych zadań:
• Ćw. 3, s. 87 (podręcznik)
• Ćw. 6, s. 63 (ćwiczenia)
Pamiętaj, że musisz skonstruować wypowiedź pisemną. Pamiętaj o wielkiej literze, kropce oraz o tym, by zdania były bogate w informacje.

5. Przeczytajcie tekst „Wypalanie traw” ze s. 92 w podręczniku i wykonajcie ustnie ćw. 5 i 6 ze s. 93.

6. ĆWICZENIA ORTOGRAFICZNE:
• Wykonajcie ćw. 3 ze s. 69. Pamiętajcie, że cząstkę nie z czasownikami piszemy osobno.
• Spośród ćwiczeń ze stron 88-90 w polonistycznych kartach pracy wybierzcie 3 dowolne i wykonajcie je.

7. Wybierzcie jeszcze 2 ćwiczenia do wykonania w polonistycznych kartach pracy z zaproponowanej listy:
• ćw. 1, s. 68
• ćw. 4, s. 69
• ćw. 2, s. 64
• ćw. 3, s. 65
• ćw. 5, s. 65

8. Na platformie epodręczniki.pl wykonajcie przeznaczony dla klasy 3 blok 26 „Czysta ziemia”, temat 121: Pomagam Ziemi i temat 124: Dzień Ziemi.

KLIKNIJ 

9. Obejrzyjcie prezentację „Ziemia w niebezpieczeństwie”
KLIKNIJ 

10. Przeczytajcie teksty ze s. 94 – 95 w podręczniku, a następnie wykonajcie quiz w polonistycznych kartach pracy s. 70-71

11. Otwórzcie podręczniki z matematyki na s. 118. Będziemy mnożyć liczby dwucyfrowe przez jednocyfrowe. Popatrzcie jak to robi pani Magda w ćw. 2 s. 118. Następnie zapiszcie w zeszycie z matematyki
Lekcja
Temat: Mnożymy liczby dwucyfrowe przez jednocyfrowe.
Pod tematem przepiszcie i obliczcie działania z ćw. 2, s. 118.

12. Wykonajcie ćwiczenia na s. 23 – 24 w matematycznych kartach pracy.

13. W ramach zajęć informatycznych pokolorujcie kolorowankę:
KLIKNIJ 

14. Pamiętajcie o ćwiczeniach ruchowych. Dziś proponujemy Wam taką zabawę:
KLIKNIJ 

15. Praca plastyczna:
Wykonajcie dowolną pracę przestrzenną lub płaską z dostępnych w domu surowców wtórnych: rolki z papieru, zakrętki plastikowe, kartony, …
Praca plastyczna będzie podlegała ocenie.

DLA CHĘTNYCH
• Na platformie eduelo w dziale Przyroda wybierzcie temat Ekologia, dział: Zagrożenia dla środowiska
KLIKNIJ 

 Język angielski - zadania na cały tydzień

Religia - zadania na cały tydzień

Liturgia Słowa Bożego
Obejrzyj filmik: KLIKNIJ
przeczytaj artykuł: KLIKNIJ
i uzupełnij karty pracy – lekcja 33 / str. 48 – 49 /.

ZADANIA TYGODNIOWE - TYDZIEŃ POŚWIĄTECZNY 15.04 - 17.04

Edukacja wczesnoszkolna

1. Obejrzyjcie program o pracy w radiu
KLIKNIJ

2. Przeczytajcie tekst pt. „Jak radio rozwija wyobraźnię” s. 66-67 w podręczniku, a następnie wykonaj ćwiczenia ze strony 40 i 41 w ćwiczeniach z j. polskiego.

3. Przeczytajcie tekst informacyjny s. 75 w podręczniku, a następnie wykonajcie 3 zadania z zaproponowanej listy
• ćw. 2, s. 44
• ćw. 5, s. 45
• ćw. 1, s. 46
• ćw. 2, s. 46
• ćw. 3, s. 47
• ćw. 4, s. 47

4. Zapiszcie w zeszycie z j. polskiego:
Lekcja
Temat: W jaki sposób odczytujemy liczby?
Pod tematem przyklejcie dobrane w pary wyrazy z wycinanki C do s. 47. Następnie wykonajcie ćwiczenia ortograficzne ze s. 84.

5. DLA CHĘTNYCH:
ćw. 1 i 2 s. 38 w ćwiczeniach z j. polskiego

6. Wykonajcie ćwiczenia utrwalające wiedzę o znakach interpunkcyjnych:
KLIKNIJ
KLIKNIJ
KLIKNIJ

7. Podczas wykonywania zadań w książkach, zeszytach czy przy komputerze nie zapominajcie o ruchu. W tym tygodniu proponujemy Wam zabawy rytmiczne.
KLIKNIJ

Ćwiczymy mnożenie
8. Przypomnijcie sobie, co to jest dzielenie oglądając krótki film:
KLIKNIJ

9. W zeszycie z matematyki zapiszcie:
Lekcja
Temat: W jaki sposób dzielimy liczby?
Pod tematem wykonajcie ćw. 4 , s. 114 z podręcznika. Następnie uzupełnijcie s. 21 i 22 w ćwiczeniach z matematyki.

10. Utrwalcie mnożenie rozwiązując quiz:
KLIKNIJ

11. Przypomnijcie sobie poznane w poprzednich tygodniach piosenki.

12. Wykonajcie pracę plastyczną. Wybierzcie jeden z zaproponowanych tematów:
• Praca przestrzenna: Wykonajcie makietę radia wykorzystując dostępne w domu materiały (pudełko, zakrętki, koraliki, …). Możecie poprosić o pomoc osobę dorosłą. Poszukajcie w Internecie, jak wyglądało stare radio. Może być ono dla Was inspiracją.
• Praca płaska: Zaprojektujcie nowoczesne radio. Możecie je narysować, namalować lub połączyć różne techniki.

13. ZADANIE DLA CHĘTNYCH: wycinanka B – D – wykonajcie opisane zadanie wraz z rodziną
Powodzenia!!!

JĘZYK ANGIELSKI

Lekcja w załączniku

RELIGIA

„Chwała na wysokości Bogu”
Przeczytaj artykuły:
KLIKNIJ
KLIKNIJ
obejrzyj filmik:
KLIKNIJ
i uzupełnij karty pracy - lekcja 30 / stona 43 – 44 /.

 

ZADANIA TYGODNIOWE - TYDZIEŃ ŚWIĄTECZNY 06.04 - 08.04

Tydzień 4 NIEDŁUGO WIELKANOC

Rozpoczynamy szczególny tydzień nauki w domu. To Wielki Tydzień, który kończy się pięknymi Świętami Wielkanocnymi. Przygotowaliśmy więc dla Was świąteczne zadania.
1. Na platformie epodręczniki.pl wykonajcie przeznaczony dla klasy 3 blok 24 „Jak kura z jajkiem”, temat 113 „Wielkanoc na świecie”.
KLIKNIJ

2. Obejrzyjcie jeden z programów o zwyczajach i tradycjach wielkanocnych:
KLIKNIJ
lub
KLIKNIJ
lub
KLIKNIJ

3. Zapiszcie w zeszycie z języka polskiego:
Lekcja
Temat: Jakie znamy tradycje wielkanocne?
Pod tematem przepiszcie początek zdania i dokończcie go (korzystając z informacji z wybranego filmu)
Do tradycji wielkanocnych zaliczamy …

4. Posłuchajcie „Piosenki o sprzątaniu domu”
KLIKNIJ

5. W zeszycie z języka polskiego zróbcie jeszcze dwa z zaproponowanych zadań:
a) Zbudujcie krzyżówkę z hasłem WIELKANOC.
b) Wymieńcie rzeczy, które znajdują się w koszyczku wielkanocnym. Rozpocznij zdanie w

Współpracujemy
Wiedziałeś, o tym, że używasz starej wersji przeglądarki Internet Explorer? Zaktualizuj przeglądarkę teraz!