Informacje dla rodziców
-Podaruj 1,5 % podatku dla przedszkola i szkoły w Studzienicach
SZANOWNI RODZICE,
MIESZKAŃCY STUDZIENIC, PRZYJACIELE SZKOŁY I PRZEDSZKOLA!
Trwa czas rozliczeń podatku za 2023 rok.
Dyrekcja Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Studzienicach zwraca się z gorącym apelem do Rodziców i Mieszkańców o przekazanie 1,5 % podatku na rzecz naszej szkoły i przedszkola.
Jednym ze sposobów na wsparcie naszych działań jest przekazanie 1,5 % podatku dochodowego.
Prosimy o wpisanie w druku PIT:
OPP - Stowarzyszenie "OMNIBUS"
KRS: 0000237488
Cel szczegółowy 1%: ZSP w Studzienicach
---------------------
OPIEKA STOMATOLOGICZNA NAD UCZNIAMI
Gmina Pszczyna zawarła porozumienie w sprawie opieki stomatologicznej nad uczniami.
Porozumienie zawarto z podmiotem udzielającym świadczeń zdrowotnych z zakresu leczenia stomatologicznego dzieci i młodzieży finansowanych ze środków publicznych.
NZOZ DAM-DENT
ul. POD SOSNAMI 36,
43-225 WOLA
tel. 32 211 90 37
Porozumienie obowiązuje od 1 stycznia 2024r.
NZOZ DAM DENT zapewnia świadczenia stomatologiczne oraz profilaktyczne (świadczone w ramach NFZ) codziennie od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00 po wcześniejszym telefonicznym lub osobistym umówieniu się.
---------------------
ZASADY KONSULTACJI DLA UCZNIÓW I RODZICÓW (TZW. „GODZINY DOSTĘPNOŚCI”)
1. Każdy nauczyciel realizuje konsultacje (godziny dostępności) dla uczniów i rodziców w wymiarze:
a) jednej godziny tygodniowo – w przypadku zatrudnienia w wymiarze co najmniej 1/2 etatu,
b) jednej godziny na dwa tygodnie – w przypadku zatrudnienia w wymiarze niższym niż 1/2 etatu.
2. Godziny dostępności odbywają się w terminie ustalonym na początku półrocza i podanym do wiadomości uczniom /harmonogram godzin umieszczony na gazetce w klasie/ oraz rodzicom poprzez wiadomość wychowawcy na dzienniku elektronicznym.
3. W uzasadnionych bądź koniecznych przypadkach godzina dostępności w danym tygodniu może ulec zmianie, o czym dany nauczyciel odpowiednio wcześniej informuje dyrektora, uczniów oraz rodziców poprzez dziennik.
4. Konsultacje dla uczniów mają na celu udzielanie pomocy dydaktycznej (np. wyjaśnienie sprawiającego trudność materiału, pomoc w zrozumieniu pracy domowej) lub emocjonalnej. Nie stanowią indywidualnych korepetycji, ani nie są stałymi godzinami zajęć wyrównawczych.
5. Konsultacje dla rodziców mają na celu m.in. omówienie sytuacji ucznia (jego mocnych i słabych stron, problemów dydaktycznych bądź wychowawczych).
6. W poszanowaniu wszystkich stron (uczniowie, rodzice, nauczyciele) na konsultacje należy się wcześniej umówić – osobiście lub przez dziennik elektroniczny. W przeciwnym wypadku, nauczyciel może być zajęty konsultacjami z innymi rodzicami lub innymi obowiązkami (np. doraźne zastępstwa zlecone przez dyrektora za nieobecnych nauczycieli). Niepojawienie się ucznia lub rodzica w wyznaczonym terminie (dzień, wskazana godzina) oznacza rezygnację ze spotkania.
7. W sytuacji, gdy osoba umówiona na konsultacje (uczeń, rodzic, nauczyciel) nie może w nich uczestniczyć, powinna niezwłocznie o tym poinformować – osobiście lub przez dziennik elektroniczny (nauczyciel – ucznia lub rodzica, uczeń lub rodzic – nauczyciela).
8. W sytuacji, w której rodzic nie umówi się na spotkanie lub spóźni się, może się zdarzyć, że nauczyciel może być zajęty innymi obowiązkami.
9. W tygodniu, w którym jest zebranie dla rodziców, godzina dostępności realizowana jest w czasie zebrania, nie odbywa się w wyznaczonym przez nauczyciela dniu. Nauczyciel jest dostępny w czasie zebrania.
10. Kontakt z rodzicem może mieć charakter bezpośredni lub pośredni – wiadomość w dzienniku elektronicznym, e-mail, połączenie telefoniczne, MSTeams.
Poradnik dla rodziców „Dzieci w wirtualnej sieci”
W związku z pismem Departamentu Kształcenia Ogólnego w Ministerstwie Edukacji i Nauki Kuratorium Oświaty w Katowicach przekazuje opracowaną przez Fundację Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii broszurę „Dzieci w wirtualnej sieci”
-------------------------------------
Nowa poradnia psychologiczna dla dzieci i młodzieży w Pszczynie
Do rodziców uczniów w wieku 6-21 lat
Poradnia Psychologiczna dla Dzieci i Młodzieży w Pszczynie, ul. Paderewskiego 3 działa w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia od 01.04.2021 roku.
Przyjmujemy pacjentów/pacjentki w wieku szkolnym oraz uczących się w szkołach ponadpodstawowych. W ramach poradni oferujemy usługi w zakresie poradnictwa i wsparcia psychologicznego dla dzieci i ich rodzin. Propozycje oddziaływań dopasowane są optymalnie do potrzeb młodego pacjenta/pacjentki i jego/jej rodziny.
Celem ośrodka jest pomoc rodzicom i opiekunom w zrozumieniu problemów ich podopiecznych oraz wsparcie w poszukiwaniu adekwatnych rozwiązań. W dobie pandemii i izolacji wszyscy mierzymy się z niepokojem doświadczamy przeciążenia, osamotnienia, lęku.
Zachęcamy rodziców do kontaktu telefonicznego 515-804-156 z poradnią psychologiczna dla dzieci i młodzieży.
Zespół Psychologiczny i Pedagogiczny Poradni
-------------------------------------
Zwolnienia z wf-u
Uczeń może być zwolniony całkowicie z wf-u lub z wykonywania określonych ćwiczeń. Te dwa rozwiązania obowiązują w szkołach od 1 września. Od roku szkolnego 2015/2016 przepisy przewidują dwa rozwiązania uwzględniające stan zdrowia ucznia:
- możliwość zwolnienia ucznia z wykonywania określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego (takie rozwiązanie nie było dotychczas stosowane). Podstawą do tego zwolnienia będzie opinia lekarza o ograniczonych możliwościach wykonywania przez ucznia ćwiczeń wskazująca, jakich ćwiczeń fizycznych – czy też – jakiego rodzaju ćwiczeń – uczeń nie może wykonywać oraz przez jaki okres. W tym przypadku uczeń uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego z ograniczeniem wykonywania niektórych, wskazanych przez lekarza ćwiczeń fizycznych. Uczeń ten jest oceniany i klasyfikowany. Natomiast nauczyciel wychowania fizycznego ma obowiązek dostosować wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
- możliwość całkowitego zwolnienia ucznia z realizacji zajęć wychowania fizycznego (tak jak dotychczas). Zwolnienia dokonuje dyrektor szkoły na podstawie opinii lekarza o braku możliwości uczestniczenia ucznia w zajęciach wychowania fizycznego, przez okres wskazany w tej opinii. W tym przypadku uczeń nie uczęszcza na zajęcia wf-u i przez okres zwolnienia nie jest z nich oceniany. Jeżeli okres zwolnienia z realizacji zajęć wychowania fizycznego uniemożliwia ustalenie śródrocznej, rocznej lub semestralnej oceny klasyfikacyjnej, uczeń nie podlega klasyfikacji, natomiast w dokumentacji przebiegu nauczania wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
Intencją tej zmiany jest umożliwienie uczestnictwa w zajęciach wychowania fizycznego tym uczniom, którzy mają ograniczenia w wykonywaniu określonych ćwiczeń, ale których stan zdrowia pozwala na udział w zajęciach. Zależy nam na tym, by dzieci, niezależnie od swoich możliwości uczestniczyły w zajęciach wychowania fizycznego i miały szansę na prawidłowy rozwój fizyczny.
Zmiany w zasadach zwalniania uczniów z uczestnictwa w zajęciach wychowania fizycznego, wprowadzone zostały rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 843).