Wycieczka klas 6 do Krakowa

10 października uczniowie klas szóstych mieli okazję zwiedzić Kraków.

Spotkanie z przewodnikiem rozpoczęło się pod Pomnikiem Smoka na bulwarach wiślanych przy smoczej jamie, gdzie wspólnie przeszliśmy na trasę zwiedzania –VIA REGIA - najsłynniejszą trasę krakowską, którą przez wieki wędrowały orszaki królewskie i ważne poselstwa. Na trasie zwiedziliśmy m.in. Wzgórze Wawelskie oraz Rynek Główny z zabudowaniami. Podczas spaceru dowiedzieliśmy się jak wyglądało średniowieczne miasto i jego system obronny, gdzie handlowano a gdzie bawiono się w starym Krakowie. Na Rynku zobaczyliśmy stary Ratusz, Kościół Mariacki, Sukiennice pełne kramów, krakowską depresję - kościół Św. Wojciecha, zabytkowe kamienice.
Ta aktywna trasa, urozmaicona ciekawostkami, legendami i anegdotami o dawnym Krakowie i jego mieszkańcach zainteresowała nas - młodych turystów.

Następnie aktywnie i niestandardowo zwiedzaliśmy największą w Polsce, stałą ekspozycję dziewiętnastowiecznego polskiego malarstwa i rzeźby – Galerię w Sukiennicach. Podczas zajęć wysłuchaliśmy opowieści przewodnika o artystach i ich dziełach, a także otrzymaliśmy zadania do rozwiązania, które pomogły nam utrwalić wiedzę i pozwoliły zgłębić świat sztuki. Atrakcyjna forma zwiedzania zachęciła nas do działania.

Ostatnim punktem naszego wyjazdu było Lotnisko w Balicach. W Centrum Edukacji Lotniczej – unikatowym ośrodku edukacyjnym – przybliżono nam zasady funkcjonowania lotniska oraz jego organizację. Mieliśmy również okazję odbyć warsztaty na których poznaliśmy podstawowe lotnicze sformułowania w języku angielskim.

Każda wycieczka to okazja do poznawania Polski i jej historii, jak również do rozwoju i poszerzania naszych horyzontów.

[WK, IP]

Współpracujemy
Wiedziałeś, o tym, że używasz starej wersji przeglądarki Internet Explorer? Zaktualizuj przeglądarkę teraz!